شناسهٔ خبر: 97696 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

روز گذشته؛

نخستين پرواز مستقيم کيش–رامسر در فرودگاه شهدای رامسر به زمين نشست

فرودگاه رامسر فرودگاه رامسر با نشستن هواپيماي کيش‌اير از جزيره کيش و ثبت نخستين پرواز مستقيم بين کيش و رامسر دارای مسير پروازی جديد و ويژه گردشگری شمال-جنوب ايران شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعداله وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های اشتان درباره پرواز مستقیم کیش- رامسر اظهار داشت: این خط مستقیم پروازی قرار بود تیر امسال برقرار شود که به‌دلیل آغاز موج پنجم کرونا آن زمان این اتفاق رقم نخورد. اما پس از دو ماه خوشبختانه روز گذشته با استقبال خوب مسافران در مسیرهای رفت و برگشت انجام شد.

وطن‌خواه افزود: طبق برنامه در نظر گرفته شده برای این پرواز مستقیم توسط شرکت کیش‌ایر، ساعت ۹ صبح روزهای سه‌شنبه و جمعه هر هفته هواپیما از فرودگاه کیش به مقصد رامسر پرواز می‌کند و ساعت ۱۱ در فرودگاه رامسر به زمین می‌نشیند. خروج از فرودگاه رامسر نیز یک ساعت پس از فرود یعنی ساعت ۱۲ از فرودگاه رامسر به سمت فرودگاه کیش انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین پرواز مسیر کیش-رامسر، هواپیما با توجه به ظرفیت ۶۰ درصدی در نظر گرفته شده برای هواپیماها طبق پروتکل‌های بهداشتی دوران شیوع کرونا با ۵۰ نفر مسافر به رامسر آمد. در مسیر برگشت به کیش نیز با ۶۰ نفر مسافر که حداکثر ظرفیت این هواپیما در دوران کرونایی است به سمت کیش حرکت کرد که استقبال خوب مسافران و شهروندان را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران تصریح کرد: شرکت کیش‌ایر در فرودگاه رامسر نیز نمایندگی دایر کرده و اقدامات خوبی برای افزایش تعداد این پرواز انجام شده است. در صورتی که تقاضای شهروندان رامسر و غرب استان و همچنین مسافران از کیش به رامسر بیشتر شود، امکان افزایش تعداد پروازهای هفتگی رامسر-کیش نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های کرونایی به صورت تقریبی هر هفته ۲۶ پرواز نشست و برخاست در فرودگاه رامسر انجام می‌شود. اما پیش‌بینی ما برای شرایط عادی حدود دو برابر این تعداد پرواز است که امیدواریم با توجه به تسریع در روند واکسیناسیون و تثبیت سلامت جامعه در آینده به این تعداد پرواز برسیم.

وطن‌خواه افزود: در حال حاضر علاوه بر پرواز کیش-رامسر، هر روز پرواز رامسر-تهران و دو پرواز به مشهد نیز انجام می‌شود. پرواز رامسر-اصفهان فعلا تعلیق شده و ممکن است با بهتر شدن شرایط و افزایش درخواست‌ها از سر گرفته شود.

وی گفت: راه‌اندازی پرواز مستقیم کیش-رامسر علاوه بر فرصت‌هایی که در بخش گردشگری ایجاد می‌کند، برای بازرگانان و کسبه منطقه نیز فرصت مناسب اقتصادی محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه های استان مازندران؛  گفتنی است که این پرواز ساعت ۹ صبح روز گذشته (23 شهریور) از فرودگاه بین‌المللی کیش انجام شد، ساعت ۱۱ در فرودگاه شهدای رامسر به زمین نشست و مسافران و کادر پروازی نیز مورد استقبال مسئولان فرودگاه شهدای رامسر قرار گرفتند.