شناسهٔ خبر: 97823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خبر داد:

بهسازی و روکش ۱۵۸ کیلومتر از جاده های استان

روکش و بهسازی خراسان جنوبیjpg.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از روکش و بهسازی۱۵۸ کیلومتر از جاده های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) محمد فدوی،معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۸ کیلومتر از جاده‌های این استان جهت رفاه حال مسافران،کاربران جاده ای و ارتقاء سطح خدمت پذیری،بهسازی و روکش شده است.
وی با اشاره به اینکه که از ابتدای امسال ۱۳ قرارداد در حوزه روکش و بهسازی راهها با اعتباری حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال منعقد شده است، ادامه داد: از شاخص ترین این قراردادها تعریض و بهسازی محور سربیشه-درح-مرز ماهیرود است، که در حال حاضر در دست اجرا بوده و همچنین تعداد ۳ قرارداد از نوع روکش‌های حفاظتی تقویتی اسلاری سیل،چیپ سیل و روکش آسفالت لایه نازک در محورهای مواصلاتی استان در حال اجرا است.
فدوی عنوان کرد:در راستای پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، تاکنون بیش از  ۱۰۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که این عملکرد مربوط به اجرای ۵۸ کیلومتر روکش آسفالت گرم،۶ کیلومتر ماسه آسفالت گرم،۵۰ کیلومتر ماسه آسفالت سرد است و همچنین اجرای لایه های حفاظتی عملیات فوگسیل۴.۵ کیلومتر و اسلاری سیل به طول ۵/۱۳ کیلومتر صورت پذیرفته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: به جهت مرمت جاده های سطح استان مقدار ۱۵۵۰۰۰ متر مربع توسط ادارات شهرستان لکه گیری موضعی و هندسی انجام شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در ۵ ماهه نخست امسال در حوزه نگهداری ابنیه فنی راههای استان تعداد ۲۰ دستگاه ابنیه فنی آسیب دیده از سیل تعمیرات اساسی شده و ۳۵ دهانه پل در محورها در حال احداث و تعریض بوده هم چنین با توجه به حدود ۲۲۳۱ دستگاه آبنما در سطح استان ۱۰ دستگاه آبنما تبدیل به پل شده که مراحل پایانی آن در دست اقدام است.