شناسهٔ خبر: 97924 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نورخبر داد:

لغزش زمین در محور رویان -بلده شهرستان نور

مازندران رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نور از لغزش زمین درمحور رویان-بلده منطقه اسپی او و مسدود شدن این مسیر تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (راهداری مازندران) سلیمان ایزدی  اظهار داشت:  لغزش زمین در ۲۹ شهریور در منطقه « اسپی او » محور رویان-بلده رخ داد که موجب فرو نشست و شکاف عمیق زمین به عرض بیش از شش متر و به طول حدود ۵۰ متر و عمق حدود ۶ متر شد.

وی که به همراه تجهیزات کامل راهداری از همان آغاز سیل بردگی در محل حادثه حضور دارد،‌ تاکید کرد: در حال حاضر راهداران سخت کوش شهرستان نور در حال بهسازی در منطقه می باشند تا با ایجاد یک راه فرعی امکان تردد خوردوها به صورت موقت فراهم شود.

وی در خصوص علت بروز این حادثه  گفت : وجود آبهای بالادستی به علت عدم عملیات آب خیز داری توسط دستگاه‌های ذیربط و نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی، جابجایی مجدد سنگ‌ها گردیدکه در این حادثه خوشبختانه آسیب به کاربران جاده ای وارد نشد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نور عنوان کرد : بخش بَلَده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا بوده که از طریق سه جاده به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد.

گفتنی است :مسافرين و رانندگان محترم مي‌توانند جهت كسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهاي استان و كشور همچنين آگاهي از آخرين وضعيت راه ها و انسدادها يا محدوديت‌هاي احتمالي تردد و  شرايط جوي به سايت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و يا با تلفن گوياي ۱۴۱ تماس حاصل کنند.