شناسهٔ خبر: 97995 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و جنوب کشور/ خلیج‌فارس مواج است/خیزش گردوخاک در غرب و جنوب تهران

گردو خاک در تهران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و جنوب کشور خبر داد و برای امروز در غرب و جنوب تهران، خیزش گردوخاک را پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سی‌ویکم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده در بلندی‌های استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و جنوب کشور، برای ساعات بعداز ظهر و اوایل شب، بارش پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

گودرزی ادامه داد: از جمعه تا دوشنبه برای سواحل دریای خزر و اردبیل، کاهش دما، رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی شده است. همچنین دریای خزر نیز در این مدت، مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته وی، برای پنجشنبه و جمعه در شمال‌غرب کشور وزش باد شدید رخ ‌می‌دهد. امروز آب‌های خلیج‌فارس نیز مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: برای تهران آسمان صاف است و برای ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش بادهای نسبتا شدید رخ می‌دهد که در بخش‌های غربی و جنوبی استان، منجر به خیزش گردوخاک می‌شود.

وی افزود: بیشینه دمای امروز تهران به ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.