شناسهٔ خبر: 98024 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی راه و حریم راهداری استان اعلام کرد:

خط‌کشی ۴۵۷کیلومتر از راه‌های لرستان

خبر خط کشی راههای رستان.jpg در شش ماهه نخست امسال، ۴۵۷ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، سیاوش رضایی؛ رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان و با توجه به تهیه برنامه سالانه ایمنی راه‌های استان، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ماه بیش از ۴۵۷ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان خط کشی شده است.

وی با بیان اینکه نگه‌داری از ۱۴۲ کیلومتر روشنایی در طول راه های استان به طور مستمر انجام می‌شود، گفت: در این مدت ۴.۵ کیلومتر روشنایی طولی در کمربندی جنوبی خرم‌آباد به بهره‌برداری رسیده و روشنایی نقطه‌ای نیز در سه مقطع احداث گردیده است.

رضایی از نصب چهار هزار و ۶۵۲مترمربع علائم اخطاری، انتظامی و ۱۹۰مترمربع علائم اطلاعاتی، سه هزار و ۷۹۱ عدد چشم گربه‌ای، یکهزار و ۴۸۹ عدد استوانه ایمنی، ۵۰۴ عدد بشکه ایمنی، یکهزار و ۸۸۲ عدد سرعتکاه و احداث و تعمیر ۱۰۱ عدد چراغ چشمک‌زن به‌عنوان بخش دیگری از عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در حوزه ایمنی یاد کرد.

وی اظهار کرد: در این شش ماهه نسبت به جمع آوری و تعمیر ۱.۵ کیلومتر گاردریل آسیب‌دیده و فرسوده، تهیه و نصب ۸۸۰ متر گاردریل جدید و آشکارسازی ۲۲۸ شاخه گاردریل اقدام شده است.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، تهیه و نصب ۱۲۰ متر و آشکارسازی ۲۲۱عدد نیوجرسی و پاکسازی رفیوژ وسط به طول هشت کیلومتر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در شش ماهه ۱۴۰۰ عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع صیانت از حریم راه‌ها گفت: درمجموع از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه تعداد ۹۷۵ پرونده حریم راه در استان بررسی شده که ۵۱۱ مورد آن به صدور مجوز انجامیده و ۲۲۱ پرونده با مخالفت مواجه شده است.