شناسهٔ خبر: 98025 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

ساماندهی بافت‌های فرسوده با اجرای قانون جهش تولید مسکن محقق می‌شود

عبوری استفاده از اراضی درون شهری در بافت فرسوده، سکونتگاههای غیر رسمی و اراضی متصل به بافت شهری به منظور تأمین زمین مورد نیاز برای جهش تولید مسکن در اولویت باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مهدی عبوری در شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی و ارائه طرح‌های تشویقی می‌تواند روند نوسازی بافت‌های ناکارآمد را سرعت بخشد، گفت: راه اندازی صندوق ملی مسکن یکی از مولفه‌های اثربخش در قانون جهش تولید محسوب می‌شود که تجمیع و تخصیص بهینه منابع مالی، هم‌افزایی و تقویت توان حمایتی را رقم می‌زند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زیرساخت‌های آذربایجان‌غربی در اجرای این قانون، تصریح کرد: ظرفیت مناسبی در  کالبد شهر های استان برای تولید مسکن وجود دارد چرا که بهسازی بافت ناکارآمد به وسعت 6 هزار و 200 هکتار از گسترش ناهمگون شهرها جلوگیری می‌کند.

شورای تامین مسکن آذربایجان غربی با حضور استاندار، نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی، معاونان وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورای تامین مسکن تشکیل شد. بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح‌های تولید مسکن و برنامه‌ریزی‌های توسعه و عمران شهری از مهم‌ترین موضوع‌های مطرح شده در این جلسه بود.