شناسهٔ خبر: 98045 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای مطرح کرد؛

شرایط پیش‌فروش بلیت‌ برگشت زائران از مرز مهران فراهم شد/ آماده باش۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زمینی زائران از مرز مهران

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ضمن اعلام این مطلب که شرایط پیش‌فروش بلیت برگشت زائران به شکل زمینی شده است از آمادگی کامل سازمان راهداری در این خصوص خبر داد.

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از تمهیدات آن سازمان در خصوص سفرهای اربعین را اعلام کرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، با اشاره به اینکه مسیر رفت سفرهای اربعین صرفا هوایی است و در مسیر برگشت مرز مهران برای بازگشت زائران آماده است، گفت: هماهنگی با استان‌ها و تشکل‌های صنفی انجام  و پایانه‌های مرزی برای استفاده زائران آماده شده است. همچنین در مسیر کربلا تا مرز مهران دیده‌بان نیز تعبیه شده است تا شرایط مرزی سنجیده شود که بر همان منوال زائران وارد مرز مهران خواهند شد.

باقرجوان ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای شرایط بازگشت زائران تعبیه کرده است که این تعداد ناوگان ۶۰ هزار زائر را برای بازگشت پاسخگوست.

وی با اشاره به اینکه یک روز قبل و یک روز بعد از اربعین، اوج تقاضای سازمان راهداری خواهد بود، خاطرنشان کرد: بعدازظهر اربعین معمولا زائران به سمت مرز مهران حرکت می‌کنند که آمادگی سازمان راهداری برای بازگشت زائران فراهم است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری در خصوص بلیت برگشت و شرایط خرید آن و بازگشت زائران، توضیح داد: شرایط پیش‌فروش بلیت به استان‌ها ابلاغ شده است و شرکت‌های حمل‌ونقلی می‌توانند از هم اکنون پیش‌فروش بلیت سفرهای اربعین را نیز انجام بدهند و دراین خصوص کاروان‌ها می توانند با شرکت‌های حمل و نقلی قراردداد مربوطه را منعقد کنند.

باقرجوان توصیه کرد: حتما زائران بر اساس شماره تماسی که از شرکت حمل و نقل دریافت می‌کنند هماهنگی لازم را انجام بدهند تا بازگشت از سفری آرام داشته باشند. 

وی تصریح کرد: برای افرادی که بلیت تعبیه نکرده‌اند در مرز، ناوگانی تعبیه شده است تا زائران به مقاصد خود بازگردند.

باقرجوان گفت: پلیس راه نیز برنامه‌ریزی کرده است تا ناوگان سازمان راهداری را اسکورت و به مرز کرمانشاه برسانند و از کرمانشاه نقطه عزیمت به استان‌ها انجام خواهد شد.