شناسهٔ خبر: 98099 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن مطرح شد؛

واریز ۹ هزار و ۲۴۶میلیارد توسط متقاضیان اقدام ملی مسکن در زنجان

زنجان - بیات منش.JPG زنجان-سرپرست مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: ثبت نام نهایی ۱۵ هزار و ۸۴۸ نفر از شهروندانی زنجانی که در طرح اقدام ملی مسکن تایید شده است، بیش از ۹ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال واریزی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، سید اکبر سید هاشمی در جلسه شورای مسکن گفت: ثبت نام نهایی ۱۵ هزار و ۸۴۸ نفر از شهروندانی زنجانی که در طرح اقدام ملی مسکن تایید شده است، بیش از ۹ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال واریزی داشتند.
وی اظهار کرد: از این میزان پنج هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال به حساب سازندگان طرح با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واریز شده است.
سرپرست مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: تعداد دو هزار و ۸۲۴ واحد عقد قرار داد شده به مبلغ دو هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال و بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال از سهم الشرکه حسب درخواست سازندگان واریز شده است.
سید هاشمی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به تصویب نامه هیات وزیران و افزایش سقف تسهیلات به ازای هر واحد ۱۵۰ میلیون تومان این آمادگی است تا حسب اعلام متولیان نسبت به اعطای تسهیلات متمم با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار اقدام لازم و عاجل صورت گیرد.
وی افزود: نرخ کارمزد تسهیلات پرداختی در طرح اقدام ملی مسکن ۱۸ درصد است و امیدواریم با افزایش سقف تسهیلات روند اجرای پروژه‌ها به خوبی جلو برود.
سرپرست مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان تعداد پروژه‌های معرفی شده برای بانک مسکن را ۷۵ پروژه اعلام کرد و ادامه داد: این تعداد پروژه تعداد هشت هزار و ۶۳۴ واحد را شامل می‌شود و تعداد واحدهایی هم که عقد قرار داد شده دو هزار و ۸۲۴ واحد است.

گفتنی است در جلسه شورای مسکن زنجان که با ارائه سه دستور کار توسط ادراه کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد، سازمان صمت استان زنجان، گزارش تامین مصالح ساختمانی برای طرح اقدام ملی مسکن، بنیاد مسکن استان زنجان روند ساخت  مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر  جمعیت و گزارش بانک مسکن. در خصوص روند اعطای  تسهیلات به طرح های  بخش  مسکن، ارائه شد.