شناسهٔ خبر: 98101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان صمت زنجان در جلسه شورای مسکن تاکید کرد؛

اولویت تامین مصالح مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن در زنجان

زنجان - شورای مسکن.JPG رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه تامین مصالح مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن در اولویت قرار دارد، گفت: در حوزه تامین سیمان این استان دیگر مشکلی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، ناصر فغفوری در جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه استان زنجان دو کارخانه تولید سیمان دارد، گفت: تولید روزانه این دو واحد تولیدی در استان بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن است.
وی با بیان اینکه نیاز استان بیش از دو هزار تا سه هزار تن است، اظهار کرد: متاسفانه طی ماههای گذشته ظرفیت تولید کارخانجات سیمان به دلیل کمبود برق کاهش یافت اما به نسبت سایر استان‌ها ما در این زمینه مدیریت خوبی داشتیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه به علت قطعی برق فعالیت دو کارخانه سیمان در استان تعطیل شده بود، گفت: با برداشتن این محدودیت‌ها فعالیت این دو واحد تولیدی دوباره از سر گرفته شده و باعث فعال شدن دوباره پروژه‌ها شده است.
فغفوری با بیان اینکه برای فعال بودن پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن، تولید روزانه سیمان استان به پروژه‌ها تزریق شد، تاکید کرد: قبل از اینکه کارخانجات به چرخه تولید وارد شوند استان زنجان در بخش سیمان پاکتی به ثبات رسید و در حال حاضر هم مشکلی در تامین برق و تولید سیمان ندارد و پروژه‌ها فعال هستند.
وی با بیان اینکه تامین مصالح مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن اولویت است، ابراز داشت: در حوزه سیمان این استان دیگر مشکلی ندارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه تفاوت قیمت صادرات سیمان با مصرف داخلی، کمکی به واحدهای تولیدی بود؛ افزود: قیمت داخل و خارج ۴۰ دلار تفاوت قیمت دارد چرا که قیمت سیمان در کشور حدود ۲۰ تا ۲۵ دلار است.
فغفوری با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از ۲۲ شهریورماه همه سیمان‌ها باید از طریق بورس به فروش برسد، یاد آورشد: در غیر این صورت هر میزان سیمانی که فروخته شود، توزیع خارج از شبکه تلقی خواهد شد.
وی با بیان اینکه سیمان پاکتی حداکثر ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان است و قیمت فله‌ای سیمان زیر ۴۰۰ هزار تومان از طریق بورس عرضه می‌شود، گفت: مصرف‌کنندگان عمده سیمان برای دریافت مستقیم این محصول، باید کد بورسی بگیرند و در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند.
رئیس سازمان صنعت؛ معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه طی روزهای گذشته قیمت سیمان کاهش خوبی داشته است، ادامه داد: عرضه‌کنندگان در فصل سرد سال تخفیف‌های خارج از بورس را ارائه می‌دهند و در این حالت رقابت ایجاد می‌شود و امیدواریم این کاهش قیمت سیمان تداوم داشته باشد و پروژه‌ها با روند خوبی جلو برود.

گفتنی است در جلسه شورای مسکن زنجان که با ارائه سه دستور کار توسط ادراه کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد، سازمان صمت استان زنجان، گزارش تامین مصالح ساختمانی برای طرح اقدام ملی مسکن، بنیاد مسکن استان زنجان روند ساخت  مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر  جمعیت و گزارش بانک مسکن. در خصوص روند اعطای  تسهیلات به طرح های  بخش  مسکن، ارائه شد.