شناسهٔ خبر: 98120 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راهدای و حمل ونقل جاده ای استان كرمان اعلام كرد

حدود ۶ ميليون مسافر به وسيله ناوگان حمل و نقل جاده ای از مبدا استان جابه جا شدند

حدود 6 ميليون مسافر به وسيله ناوگان حمل و نقل جاده اي از مبدا استان جابه جا شدند مديركل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان كرمان با اشاره به موقعيت جغرافيايی و گردشگری استان كرمان گفت: اين امر باعث شده که هرساله بیش از ۵ ميليون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر بوسيله ناوگان عمومی حمل ونقل جاده ای از مبداء شهرستان های حوزه شمال استان کرمان به داخل و خارج از استان جابه جا شوند.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (كرمان)، سيدعلی حاج سيدعليخانی افزود: در بخش حمل مسافر بر اساس آمار سال ۱۳۹۹، استان کرمان با جابجایی ۵ ميليون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر، جزو ۵ استان اول کشور قرار می گيرد، همچنين استان ما با تعداد بیش از ۲هزارو ۲۰۰ دستگاه سواری کرایه بين شهری، بعد از استان مازندران بیشترین تعداد خودروهای سواری کرایه را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان كرد: در بخش حمل ونقل نیز با توجه به کفایت تعداد خودرو های حمل بار و مسافر در استان، اولویت اول کاری ما پیگیری نوسازی ناوگان فرسوده است، متوسط عمر ناوگان حمل مسافر با ناوگان اتوبوس ۱۳ سال، مينی بوس ۴/۱۸ ( هجده مميز چهار سال) ، سواری كرايه بين شهری ۴/۱۲ ( دوازده مميز چهار) سال است لذا امیدواریم با اقدامات قابل توجهی كه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای كشور در راستای نوسازی ناوگان انجام داده است بتوانیم در سال جاری تعداد مناسبی از ناوگان حمل بار و مسافر را نوسازی كنيم.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان با اشاره به وسعت زیاد راه ها وحجم قابل توجه ناوگان بار و مسافر در استان کرمان افزود: هزینه های بالای حمل ونقل و نگهداری راه ها، همچنين ارتقاء بهره وری در اين بخش می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه ها ايفاكند. از اين رو استفاده از سیستم های نوین بهسازی آسفالت به جای شیوه های قدیمی و پر هزینه، افزایش بهره وری قابل توجهی در پی خواهد داشت.

حاج سيدعليخانی يادآور شد: در حوزه حمل مسافر با پیاده نمودن سیستم مديريت یکپارچه و متمركز فروش بلیط و مهیا نمودن زمينه تهیه بلیط غیر حضوری در پایانه مسافر، دست جارچیان و دلالان مسافر که موجبات اخلال در روند جابه جایی مسافر و ضایع شدن حق و حقوق فعالان این حوزه شده بود کوتاه گرديد و در نهایت با افزایش بهروه وری، درآمد حوزه حمل مسافر با رشد مناسبی توام شد.

وی در انتها به پل ارتباطی مسافران با مسئولين بخش حمل ونقل مسافر اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان كرمان اشاره نمود و گفت: سامانه پيامكی ۱۰۰۰۰۳۴۱ آماده دريافت و پاسخگويی به نظرات، انتقادات، پيشنهادات و شكايات مردمی است لذا مسافران می توانند در صورت مواجه شدن با هرنوع مشكل از طرف شركت های مسافربری و يا مشاهده هر گونه برخورد نامناسب از طرف رانندگان و كمك رانندگان مراتب را از اين طرق به ما اطلاع دهند.