شناسهٔ خبر: 98152 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پاکسازی حریم ۳۱ کیلومتر از راه‌های شهرستان چگنی/ حذف نقطه پرتصادف در محور خرم‌آباد_کوهدشت

خبر پاکسازی 31 کیلومتر حریم راه شهرستان چگنی لرستان.jpg در شش ماهه نخست امسال بیش از ۳۱ کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی شهرستان چگنی پاکسازی و نقطه پرتصادف مله‌شبانان اصلاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، محسن لطیفی‌نیا گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از ۳۱کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی شهرستان چگنی پاکسازی و نقطه پرتصادف مله‌شبانان در محور خرم‌آباد_کوهدشت به طول یک کیلومتر اصلاح شده است.

وی افزود: نصب ۱۲۱ عدد استوانه ایمنی، ۹۲۴ عدد انواع علائم جاده‌ای مسیرنما، قوس‌نما و...، ۱۹عدد سرعتکاه، برقراری تردد و رفع انسداد ناشی از تصادف به تعداد ۳۸ مورد، خط کشی محورهای اصلی و فرعی به طول ۱۲ کیلومتر، نصب ۴۰عدد نیوجرسی، نصب و تعمیر ۲۴۵شاخه گاردریل، نصب ۳۴عدد بشکه ایمنی و ایمن‌سازی ۱۵ نقطه پرخطر با نصب علائم و خاکریز بخش دیگری از عملکرد شش ماهه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی در این مدت بوده است.

وی گفت: در حوزه حریم راه در این شش ماهه، تعداد ۱۲۱ پرونده متقاضیان ساخت و ساز در حریم راه مورد بازدید قرار گرفته و کروکی محل تهیه شده، همچنین ۲۳ مورد اخطار برای متجاوزان به حریم صادر گردیده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی، لکه‌گیری و چاله‌گیری با آسفالت سرد و گرم به میزان ۵۸۰ تن، رفع آبشستگی محورهای اصلی و روستایی به میزان یکهزار و ۸۰۰ مترمکعب،  ۱۰۵ کیلومتر شانه‌سازی و کانال‌زنی، اصلاح و پاکسازی قنو در طول ۸۹ کیلومتر، ایجاد هره خاکی در ۱۲ نقطه پرتگاهی و دهانه پل‌ها، شش هزار مترمکعب ریزش‌برداری محورهای اصلی، فرعی و روستایی، ۳۰۰هزار مترمکعب خاکریزی و خاکبرداری و زیرسازی محور اصلی خرم‌آباد_کوهدشت گردنه مله‌شبانان به طول یک کیلومتر را به عنوان سایر اقدامات شاخص در این  شهرستان برشمرد.

وی از پاکسازی دهانه و تنقیه ۹۶ دستگاه پل در شش ماهه امسال خبر داد و افزود: تعمیر و بازسازی شش دستگاه پل آسیب‌دیده از سیل و احداث یک دستگاه پل موقت در مناطق سیل‌زده نیز در این مدت صورت گرفته است.

لطیفی‌نیا؛ انجام ۴۸ گشت کنترل دروازه‌ای در حوزه حمل و نقل کالا و ۲۵ مورد در حوزه مسافر، بازدید از شرکت‌های حمل و نقل به تعداد دو مورد، برگزاری سه جلسه کار گروه حمل و نقل در شهرستان و ۲۰ مورد بازدید از نقاط پرتصادف را از عملکردهای شاخص شهرستان چگنی در حوزه حمل و نقل و ایمنی عنوان کرد.