شناسهٔ خبر: 98168 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی خبرداد:

تخصیص ۱۰۰۰میلیارد ریال اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز مصوب خراسان جنوبی

مهندس اسداله جلال زاده.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی۱۰۰۰میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و رفع ۱۸ نقطه حادثه خیز این استان مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)اسدالله جلال زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: از ۳۱ نقطه پرتصادف و حادثه خیز مصوب شده در سطح استان، ۱۳ نقطه با صرف ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال‌های اخیر برای تسهیل تردد خودروها  شده است.

 وی ادامه داد: عملیات ایمن سازی و اشکارسازی کلیه نقاط حادثه خیز مصوب در سطح راه های اصلی استان از سوی این اداره کل پذیرفته است.

وی بیان کرد: این اداره کل در راستای انجام وظایف ذاتی خود و ارتقای سطح ایمنی راه‌های استان اقدام به ایمن‌سازی تقاطع های حادثه خیز، با احتمال وقوع تصادفات بالا کرده و تاکنون در۲ تقاطع استان نیز جهت ایمن سازی، روشنایی نقطه‌ای ایجاد کرده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عنوان کرد: امسال نیز با توجه به وضعیت نقاط حادثه خیز باقیمانده، ۵ نقطه را هدف گذاری و اولویت بندی کرده ایم و برای رفع آن نیز ۹۰ میلیارد ریال  درخواست اعتبار شده که در صورت تامین آن، عملیات تکمیل و ایمن سازی آنها عملیاتی خواهد شد.

جلال زاده در پایان خاطرنشان کرد: شناسایی و رفع نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز برون‌شهری از جمله مسایل حساس و مهمی هستند که در صورت اجرایی شدن آن، علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، آمار تصادفات جاده‌ای را تا حد قابل توجهی نیز کاهش می دهد