شناسهٔ خبر: 98224 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

دفاع مقدس تبلور عینی ایستادگی مردم انقلابی ایران در صیانت از تمامیت ارضی و استقلال کشور بود

دیدار جمعی از امرای ارتش با وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی به مناسبت هفته دفاع مقدس در پیامی این رویداد را تبلور عینی ایستادگی و مقاومت مردم مومن و انقلابی ایران برای صیانت از تمامیت ارضی و استقلال کشور دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس این رویداد را تبلور عینی ایستادگی و مقاومت مردم مومن و انقلابی ایران برای صیانت از تمامیت ارضی و استقلال کشور دانست. در متن پیام وزیر راه و شهرسازی به مناسبت هفته دفاع مقدس آمده است: دفاع مقدس، تبلور عينی ايستادگی و مقاومت مردم مؤمن و انقلابی ایران بود كه در صیانت از تماميت ارضی، استقلال كشور و ارزش‌های اسلامی تا پای جان در مقابل استکبار جهانی مقاومت کردند. هشت سال دفاع مشروع ملت در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و پاسداری از سرحدات كشور، همچون نگينی درخشان تا هميشه زمان بر تارک تاريخ ايثار و پايداری احرار جهان خواهد درخشيد. اكنون در سالروز اين حماسه مقدس، با گرامیداشت ياد و خاطره باغبان لاله‌های سرخ شهادت، حضرت امام خمینی (ره) و رشادت‌های بی‌نظير طلايه‌داران عزت و آزادی اين كشور و ارج نهادن به آنان، شایسته است از مقام شامخ ایثارگران و قهرمانان وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان اثری ماندگار که در دفتر زرين اين حماسه باشكوه به يادگار نهاده اند تقدیر کنیم .

نا گفته پیداست در هشت سال دفاع مقدس در مجموع، دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن وشهرسازی موارد مربوط به نقل و انتقال رزمندگان،‌ مصدومان و شهدا،‌ تأمين ماشين‌آلات عمرانی، مرمت سریع راه‌های آسيب‌ديده از حملات دشمن، انتقال ادوات و مهمات و مواد غذايی، استفاده از مدیریت زمان در ساخت پل با بكارگيری نيروهای خلاق، متخصص ومؤمن در بخش‌های مختلف ريلی، هوايی، راهداری و دريايی و همچنین ساخت سنگرها و بيمارستان‌های صحرايی با مجاهدت و تلاشی وصف‌ناپذير در گمنامی و اوج اخلاص صورت گرفته است كه حاصل اين پايمردی تقديم  ۵۶۳ شهید والامقام بوده است.

اكنون برماست که با استعانت از خداوند قادر متعال، توجه خاصه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فدا و زعامت فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای مدظله العالی، همواره با برخورداری از روحيه انقلابی در حفظ فرهنگ جهاد و شهادت، ضامن پايداری و پيروزی های مستمر ملت در بحران‌های سخت و طاقت‌فرسای داخلی، منطقه‌ای و بين‌المللی کوشا باشیم و اين مهم، جز با ترويج ارزش‌های والای آن دوران به‌يادماندنی، احيای الگوهای موفق مديريتی و عمل انقلابی در عرصه‌های تقابل حق و باطل، ميسر نخواهد شد.
ان تنصرالله ينصركم و يثبت اقدامكم