شناسهٔ خبر: 98274 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری:

ناوگان حمل و نقل عمومی آماده جابجایی زائران اربعین است

عکس ناوگان مرز مهران.jpg مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری ناوگان حمل ونقل عمومی آماده جابجایی زائران اربعین است، با برنامه ریزی های انجام شده در حال حاضر ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در مرزهای مهران و شلمچه برای جابه جایی زائران دپو شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (راهداری ایلام)؛داریوش باقرجوان اظهار داشت: رایزنی‌های لازم با استان‌ها و تشکل‌های صنفی برای جابجایی مسافران در مرزهای مهران و شلمچه انجام شده است.

وی افزود: از بعدازظهر امروز موج بازگشت زائران به کشور آغاز می‌شود و زائران به سمت مرزها حرکت می‌کنند که در این خصوص آمادگی سازمان راهداری برای بازگشت زائران اربعین حسینی فراهم است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با بیان اینکه هم اکنون ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در مرزهای مهران و شلمچه برای بازگشت اولیه زائران دپو شده است، یادآور شد: زائران هم اکنون به تدریج در حال حرکت به سمت مرز هستند و در استان‌ها به تعداد مورد نیاز اتوبوس جایگزین این تعداد خواهد شد.

باقرجوان تاکید کرد: در مسیر کربلا تا مرز مهران دیدبان نیز تعبیه شده است و در طول مسیر شرایط بازگشت زائران توسط همکاران سازمان راهداری سنجیده می‌شود تا بر اساس تعداد زائرانی که به سمت مرز در حال حرکت هستند، تمهیدات اندیشیده شود.

وی با اشاره به قیمت بلیط اتوبوس‌ها نیز یادآور شد: قیمت‌ها تابع نرخ‌گذاری اربعین سال ۹۸ است و برای مسیرهای مختلف و انواع وسایل نقلیه اتوبوسی قیمت‌ها متغیر خواهد بود.

مرز بین‌المللی مهران به عنوان تنها مرز زمینی برای بازگشت زائران از پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شده است.