شناسهٔ خبر: 98320 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه اول سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت؛

جابجایی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از استان مرکزی به نقاط مختلف کشور

مرکزی به شلمچه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جابجایی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در نیمه نخست سال جاری از مبدأ این استان به نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (استان مرکزی) مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به فعالیت ۱۳۴ شرکت حمل و نقل کالا در استان گفت: در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بار با صدور ۵۶۹ هزار و ۸۸۰ عدد بارنامه توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان مرکزی به اقصی نقاط کشور حمل شده‌ است.

وی ادامه داد: سه میلیون و ۵۶۶ هزار تن از مجموع بارهای حمل شده از سوی ناوگان جاده‌ای استان مرکزی را کالاهای معدنی ساختمانی و سه میلیون و ۷۳ هزار تن از آن را کالاهای شیمیایی بخود اختصاص داده است که این کالاها به ترتیب ۳۷ و ۳۲ درصد از مجموع بار حمل شده از مبدأ استان بوده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: مقصد ۱۲ درصد بارهای حمل شده درون استان و ۸۸ درصد برون استان بوده است که استان های تهران با ۱۷ درصد، اصفهان با ۱۳ درصد و خوزستان با ۱۰ درصد، مقاصد اصلی بار از مبدا این استان بشمار می‌روند.

جهانی افزود: شهرهای اراک، ساوه و دلیجان شهرستان‌های اصلی مبدا بار حمل شده از استان مرکزی بوده‌ است.

وی ادامه داد: اراک با تناژ سه میلیون و ۳۲۴ هزار تن در حدود ۳۴ و ۶ دهم درصد بار حمل شده استان مرکزی را به خود اختصاص داده‌ است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده و بطور میانگین روزانه حدود ۶۳۰ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های این استان تردد می‌کنند.