شناسهٔ خبر: 98386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور ارتقاء ایمنی جاده ها صورت پذیرفت:

خط کشی ۲۳۰ کیلومتر و نصب بیش از ۲۸۰ شاخه گاردریل در محورهای مواصلاتی شهرستان بیرجند

خط کشی  خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند از نصب و تعمیر بیش از ۲۸۰ شاخه گاردریل، ۷۶۰ عدد انواع تابلو و علائم جاده ای و خط کشی محورها به طول ۲۳۰ کیلومتر در راه های حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، علی اکبر پیشاوری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۸۰ شاخه گاردریل و ۷۶۰ عدد انواع تابلو و علائم جاده ای،بیش از ۱۰۰۰ عدد چشم گربه ای و خط کشی محورها به طول ۲۳۰ کیلومتر با هدف ارتقاء ایمنی تردد و تسهیل جابجایی مسافران و کاربران جاده‌ای در محورهای حوزه استحفاظی این شهرستان به همت راهداران پرتلاش و زحمتکش نصب و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه علائم جاده ای زبان گویای جاده ها محسوب می شوند، بیان کرد: این علائم شامل تابلوهای اخطاری،اطلاعاتی، انتظامی و مسیرنما بوده است.

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های اجتماعی، کاهش تعداد سوانح جاده‌ای و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن است که تحقق این هدف علاوه بر افزایش ضریب ایمنی تردد ازطریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای با فرهنگ سازی و تشویق کاربران جاده‌ای در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان پذیر خواهد بود.

پیشاوری با اشاره به  اینکه رسالت این اداره ایمن‌سازی محورهای ارتباطی شهرستان بوده و تلاش شبانه روزی راهداران برای رسیدن به این هدف است گفت: با توجه به بودجه تخصیص یافته و بر حسب اولویت و ترافیک محورها بحث ایمن سازی راه‌های ارتباطی شهرستان با جدیّت توسط این اداره در حال پیگیری است.

 درهمین راستا طی شش ماهه نخست سال جاری باتوجه به آمار بالای انحراف و برخورد وسائط نقلیه با گاردریل های حاشیه راهها تعداد ۲۸۰ شاخه گاردریل نصب و نیز بیش از ۱۰۵۰ متر شاخه گاردریل از سطح محورهای اصلی و فرعی شهرستان جمع‌آوری ، بازسازی و نصب مجدد شد.

 وی یکی از مهمترین دلایل انحراف وسائط نقلیه را خستگی و خواب‌آلودگی راننده عنوان نمود و خاطرنشان کرد: از رانندگان عزیز و زحمتکش بخصوص رانندگان وسائط نقلیه عمومی تقاضا داریم در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی از رانندگی پرهیز کنند و در هر دو ساعت رانندگی الزاماً ۱۵ دقیقه را در پارکینگ ها و استراحت گاه هایی که در حاشیه راه‌ها تعبیه شده است استراحت نمایند.