شناسهٔ خبر: 98399 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امام جمعه اردبیل:

بازگشایی شهیدگاه در محوطه بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی تکمیل شود

خبر راه و شهرسازی اردبیل  - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بازگشایی شهیدگاه در محوطه بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی تکمیل شود.

به گزارش  پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: زیبایی شهرها و دلگشا بودن آنها در روحیه شهروندان بسیار تأثیرگذار است به طوری که امروز آپارتمان‌سازی کودکان و نوجوانان را در حصاری سخت قرار داده است.

وی تصریح کرد: با بازگشایی شهیدگاه ما امروز شاهد خیل جمعیت برای گذراندن اوقات فراغت و بازی کودکان در این مجموعه هستیم که به گستردگی فضای دل باز با حضور اهالی در مناسبت‌های ملی و مذهبی منجر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: با کار خوبی که شهرداری در سال‌های اخیر در این مجموعه انجام داده جهت سنگ‌فرش کردن آن ، شرایط مساعدی را به وجود آورده تا آیین‌های تاسوعا، عاشورا و نمازهای عید قربان و فطر و سایر تجمعات در این محوطه انجام شده و ما زیبایی‌های بقعه شیخ صفی‌الدین را در قاب تصویر به رخ جهانیان بکشانیم.

عاملی افزود: این بازگشایی در حقیقت هویتی تاریخی از اردبیل و شیخ صفی‌الدین اردبیلی را به نمایش گذاشته که در سفر اخیر به ترکیه، علویان این کشور از این امر استقبال کرده و حتی به حضور مکرر در این منطقه اصرار داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم در این بازگشایی سایر فضاهای مورد نیاز نیز تملک شده و با تلاش مدیرکل راه و شهرسازی و مجموعه خدوم در بازآفرینی شهری بتوان به اهداف مورد نظر در این حوزه دست پیدا کرد.

امام جمعه اردبیل با قدردانی از تلاش مؤثر مدیرکل راه و شهرسازی استان در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی به ویژه طرح تملک و بازگشایی شهیدگاه اضافه کرد: انتظار می‌رود شرکت بازآفرینی شهری به شکل صد درصد فضاهای باقیمانده را تملک و این امر را به شکل جامع و کامل به سرانجام برساند.