شناسهٔ خبر: 98409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز نهمین دور انتخابات هیات مدیره نظام سازمان مهندسی ساختمان درهمدان

انتخابات نظام مهندسی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: این دور از انتخابات امروز پنجشنبه هشتم مهرماه به مدت یک روز و برای نخستین بار به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بصورت الکترونیکی در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی استان (همدان) داریوش حسینی بر لزوم مشاركت حداكثری اعضای سازمان در نهمین دور انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تاکید کرد و گفت: این دور از انتخابات امروز پنجشنبه هشتم مهرماه به مدت یک روز و برای نخستین بار به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بصورت الکترونیکی در حال برگزاری است.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی نقش مهم و با اهمیتی در کیفیت ساخت وسازها و همچنین رعایت ضوابط ومقررات ملی ساختمان برعهده دارد لذا تشكیل هیات مدیره‌ای مسئول و متعهد و قانونمند می‌تواند منجر به توسعه تعالی مهندسی، تامین حقوق شهروندی و حفظ جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان شود.
حسینی گفت: در این دوره از انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان۴۰ نفر به عنوان کاندید در ۷ گروه عمران، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری و گرافیک معرفی شده اند
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان افزود: هشت هزارو ۹۵۶  نفر از اعضای نظام مهندسی استان به صورت غیر حضوری و الکترونیکی می توانند در چهار چوب معین به کاندیدهای شایسته و اصلح رای دهند.
وی گفت: تعداد اعضای مورد نیاز هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ۱۱ نفر است که از این تعداد ۵ نفر در گروه عمران، ۲ نفر در گروه تاسیسات (۱ نفر تاسیسات برقی و۱نفر تاسیسات مکانیکی و ۲نفر نیز گروه معماری و ۱ نفر شهرسازی خواهند بود.
 حسینی با اشاره به نحوه برگزاری نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان  تاکید کرد: امروز همزمان با  برگزاری انتخابات، رای دهندگان (اعضای سازمان) از طریق یک لینک که در اختیارشان قرار می‌گیرد به سیستم رای دهی اینترنتی متصل خواهند شد و پس از احراز هویت می‌توانند به نامزدهای مورد نظر خود رای دهند.
حسینی ادامه داد: نرم‌افزاری که برای برگزاری این انتخابات استفاده می‌شود، گواهی آزمون امنیتی را از مراجع معتبر و قانونی اخذ کرده و از امنیت لازم جهت مخفی بودن آرای رای دهندگان و عدم امکان دسترسی اشخاص حقیقی و حقوقی به آرای ماخوذه برخوردار است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خاطر نشان کرد: در پایان زمان قانونی انتخابات، کار شمارش آرا آغاز می‌شود و نتایج آن نیز به تفکیک رشته و آرا ماخوذه اعلام خواهد شد.