شناسهٔ خبر: 98416 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی شش ماه اول سال ۱۴۰۰ حاصل شد؛

رشد ۱۰ درصدی جابه‌جایی مسافر در استان مرکزی

مسافری مرکزی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جابه‌جایی بیش از ۵۸۰ هزار نفر مسافر از طریق ناوگان مسافری این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(استان مرکزی) ، علی امیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به ۶۸ هزار و ۳۰۴ سفر انجام شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری در استان افزود: در نیمه نخست سال جاری ۵۸۰ هزار و ۷۴ نفر از مبدأ استان مرکزی به اقصی نقاط کشور جابه‌جا شده است.

وی تصریح کرد: ۷۲ درصد از این تعداد مسافر به خارج از استان و ۲۸ درصد دیگر بصورت درون استانی عزیمت کرده‌اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز جابه‌جایی مسافر رشد ۱۰ درصدی را به همراه داشته است که حاکی از ایجاد تعامل و هم افزایی با مدیران شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان دارد.

به گفته وی بر اساس تحلیل داده‌های سامانه‌های هوشمند در اختیار، ۵۸ درصد از جابه‌جایی مسافر در استان مرکزی توسط ناوگان اتوبوسی، ۲۵ درصد از طریق ناوگان مینی بوس و ۱۷ درصد توسط تاکسی‌های سواری بین شهری صورت پذیرفته است.

امیری اذعان داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۸۳ دستگاه اتوبوس در محورهای مواصلاتی استان مرکزی تردد کرده‌ است که حدود یک درصد از سهم مجموع ترددهای انجام شده در استان را شامل می‌شود.

در سال‌های اخیر برای کنترل و ارتقای ایمنی تردد در ناوگان اتوبوس‌های بین شهری اقدامات قابل توجهی به عمل آمده است که به گفته امیری از آن جمله می‌توان به سامانه سپهتن، سامانه ۱۴۱ و اجرای طرح سراسری گشت دروازه‌ای و نظارتی حمل و نقل اشاره کرد.

وی افزود: یکی از مؤثرترین اقدامات بعمل آمده در حوزه حمل و نقل، اجرای طرح گشت دروازه‌ای است که در این راستا کارشناسان ایمنی و ترافیک با استقرار در پاسگاه‌های پلیس راه سطح استان نسبت به کنترل ناوگان در زمینه اجرای ضوابط سازمانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات لازم را بعمل می‌آورند تا مسافرین از خدمات مطلوبی برخوردار شوند.