شناسهٔ خبر: 98487 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت

خط کشی بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر طول مسیر از جاده‌های خراسان جنوبی

خط کشی  خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از اجرای ۲۲۴۷ کیلومتر خط کشی راه‌ها در سطح محورهای اصلی، فرعی و روستایی این استان با هدف ارتقای ایمنی و تسهیل در رفت و آمد از ابتدای سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) سجاد احمدی،رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان این مطلب گفت: خط‌کشی راه‌ها ضمن این که از ضروری ترین نوع علائم ایمنی است از عوامل اصلی منظم‌کردن حرکت وسایل‌نقلیه و آگاهی‌دادن به مترددین جاده ای نیز است لذا از مهمترین عوامل برای ایمنی جاده‌ها محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: از این رو این اداره کل در راستای تامین ایمنی محورهای استان، اقدامات درخور توجهی در بحث خط‌کشی محورها در دستور کار خود داشته که می توان به ۳۳۶۰ کیلومتر خط کشی راه ها در سال گذشته اشاره کرد.
احمدی به محورهای مهمی که خط کشی در آنها صورت گرفته اشاره و عنوان نمود: احیای خط کشی درمحورهای مواصلاتی استان با اولویت محورهای شریانی در دستور کار این اداره بوده است لذا اکثر محورهای شریانی و اصلی استان از جمله بیرجند - گناباد، نهبندان - شهداد، بیرجند – زاهدان، سربیشه – بازارچه مرزی میل ۷۸، فردوس – بجستان، فردوس – دیهوک – راور و... از جمله محورهایی بودند که در سال گذشته خط کشی در آنها صورت پذیرفت.
رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان اضافه کرد: با عنایت به تلاش های فراوان انجام پذیرفته توسط عوامل راهداری استان سعی شده در هیچ یک از محورهای شریانی و اصلی استان مشکلی از بابت خط کشی مشاهده نگردد و در زمان و موعد مقرر طبق برنامه ریزی مدون خط کشی محورها تجدید و بروز شود.