شناسهٔ خبر: 98543 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دما در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر/هشدار نسبت به وقوع سیل،طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده معابر، کاهش دید در جاده‌ها

دریای طوفانی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دما در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی گسترده در معابر، کاهش دید در جاده‌های برون‌شهری تحت تاثیر طوفان، هشدار داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز یازدهم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در اردبیل و گیلان و در مناطقی از مازندران و گلستان نیز گاهی بارش رخ می‌دهد. از سه‌شنبه تا جمعه در اردبیل و استان‌های ساجلی خزر روند کاهشی دما، بین ۳ تا ۷ درجه، پیش‌بینی شده است. همچنین تا پایان هفته در آذربایجان‌‌های شرقی و غربی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهند داشت.

رفیعی افزود: دریای‌خزر امروز مواج و متلاطم است و مجددا از سه‌شنبه تا پایان هفته این شرایط تداوم دارد.

وی توضیح داد: طی امروز و فردا در شرق کشور به ویژه زابل و کرمان، پدیده غالب وزش باد شدید است که در برخی از ساعت‌ها سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت و احتمال خیزش گردوخاک برای این مناطق وجود دارد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، با ورود سامانه کم‌فشار حاره‌ای روی دریای‌عمان و تاثیری که در جنوب‌شرق کشور دارد، امروز نیز در جنوب سیستان و بلوجستان، هرمزگان و دریای عمان، بارندگی شدید و وزش باد پیش‌بینی شده است. آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز طی این مدت مواج است و تداوم همین شرایط منجر به صدور هشدار قرمز برای این مناطق شد.

وی هشدار داد: مخاطراتی که طوفان حاره‌ای دارد وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی گسترده در معابر، کاهش دید در جاده‌های برون‌شهری، شکستن درختان، تخریب سازه‌ها و ایجاد خسارت شدید برای مناطق تحت‌تاثیر طوفان است.

رفیعی ادامه داد: تهران نیز امروز آسمان صاف، غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد را دارد. حداکثر و حداقل دما امروز در تهران به ۲۷ و ۱۸ درجه بالای صفر می‌رسد. خنک‌ترین مرکز استان با ۵ درجه بالای صفر همدان و گرم‌ترین مرکز استان، اهواز با دمای ۴۴ درجه بالای صفر، گزارش شد.