شناسهٔ خبر: 98545 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

دومین جلسه شورای مسکن استان به ریاست حق شناس استاندار گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه وشهرسازی گلستان از برگزاری دومین جلسه شورای مسکن استان به ریاست استاندار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  گلستان، دومین جلسه شورای مسکن استان در سال ۱۴۰۰ به ریاست حق شناس استاندار گلستان  و با حضور همدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیر کل  راه وشهرسازی استان گلستان و  سایر مدیران دستگاههای اجرایی عضو شورا بصورت حضوری و ویدئو کنفرانسی  برگزار شد.

حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون مسکن در سال بیان داشت : این جلسه  بنا به دستور مقام عالی وزارت به استانداران جهت پیگیری اقدامات مورد نیاز برای تحقق برنامه تولید مسکن در استانها ، با حضور استاندار محترم استان گلستان برگزار شد.

 وی ادامه داد: در دومین  جلسه شورای مسکن استان در سال ۱۴۰۰ ، ضمن مرور وظایف دستگاه ها ی اجرایی استان در قانون مذکور مصوب شد ظرف دو هفته آینده  تمام اراضی مازاد دستگاههای اجرایی  استان ، زمین شهری و عرصه منابع ملی در محدوده شهرها و روستاها  برای اجرای طرح جهش تولید مسکن متناسب با سیاست های دولت محترم در استان احصاء و اعلام شود.

وی افزود: در راستای اجرای دستور رئیس جمهور ، ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم ، سهم  استان  می باشد که یک هزار هکتار زمین در استان مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان به ارائه گزارش از روند اجرای طرح اقدام ملی در استان  در جلسه شورای مسکن استان اشاره کرد و گفت: در این جلسه مشکل عدم پرداخت تسهیلات بانکی به مردم مطرح شد و  مصوب شد سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی به ۲۰ درصد از سرجمع تسهیلات پرداختی به مردم استان افزایش یابد.