شناسهٔ خبر: 98547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان خبرداد:

پیش بینی ساخت بیش از ۹۶ هزار واحد مسکونی در طرح جهش تولید برای کردستان

جلسه شورای مسکن استان کردستان مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در جلسه شورای مسکن استان گفت: در طول چهار سال آینده ودر قالب طرح جهش تولید مسکن پیش بینی شده ۹۶ هزار و ۵۹۶ واحد مسکن در استان احداث و تحویل افراد متقاضی شود که سهم پیش بینی شده امسال استان ۲۴ هزار و ۱۴۹ واحد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان)، عرفان مرادی شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن استان که با محوریت ۲ طرح اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح جهش تولید باید با هماهنگی تمامی دستگاهها در سطح استان اجرایی شده وبار اصلی تامین زمین این طرح بر اراضی واملاک مازاد دستگاههای اجرایی استوار است و می طلبد همه ارگانها در راستای اجرای این طرح تمام قد به صحنه بیایند ، به طرح اقدام ملی مسکن نیز اشاره و ادامه داد: در قالب ا طرح اقدام ملی ۱۱هزار و ۷۴۵ واحد مسکن برای کردستان تعریف شده است که ۲۲ هزار و ۷۵۱ نفر در همه شهرستان‌های استان برای آن ثبت نام کردند.

وی افزود: در مجموع ۱۲ هزار و ۲۴۴ نفر دارای شرایط لازم برای دریافت مسکن طرح اقدام ملی هستند که تاکنون سه هزار و ۷۷۴ واحد زمین برای آنها تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون در استان ۲ هزار و ۳۹۶ مورد به پروژه‌ها معرفی شده اند، گفت: ۳۳۱ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در استان در نظر گرفته شده است.