شناسهٔ خبر: 98557 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پلدختر اعلام کرد:

شن‌ریزی و بهسازی ۱۷کیلومتر راه روستایی

شن‌ریزی و بهسازی ۱۷کیلومتر راه روستایی پلدختر لرستان.jpg در شش ماهه نخست امسال ۱۷ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان پلدختر، شن‌ریزی و بهسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، روح‌اله شریف‌زاده گفت: با توجه به اهمیت وجود راه دسترسی ایمن در توسعه روستایی و نقش روستاها در تولید محصولات کشاورزی و دامی به عنوان نیازهای اساسی کشور و در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی اولویت‌دار، در شش‌ماهه نخست امسال عملیات شن‌ریزی و بهسازی راه روستاهای آمیران کوشکی، سرتخت چولهول، خرسدر کاکامراد، لیت‌بر، برآفتاب فتحی، کلات زیودار و زیرانبار به طول ۱۷ کیلومتر انجام شده است.

وی افزود: در این مدت ۱۰ کیلومتر راه روستایی در محورهای لیت‌بر، زیرانبار، کمچه‌کله، گری سبز، دارکلنگ، دارشالی و تخت آب آماده اجرای آسفالت شده که روکش آسفالت هشت کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پلدختر اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری اقدامات شاخصی در حوزه راهداری شهرستان انجام گرفته است که از مهم‌ترین آن می‌توان به رفع آب‌شستگی حاشیه راه به میزان ۳۲هزار مترمکعب، لکه‌گیری و چاله‌گیری سطح راه به میزان ۱۴۳ تن، شانه‌سازی و رفع افتادگی شانه به طول ۱۳ کیلومتر و تنقیه و بازگشایی دهانه ۵۵ دستگاه پل و آبرو اشاره کرد.

وی، اصلاح شیب شیروانی در طول ۱۳ کیلومتر، تیغ‌زنی و علف‌زنی حاشیه راه به طول ۲۳ کیلومتر، لکه‌گیری هندسی در سطح چهار کیلومتر، پاکسازی و نخاله‌برداری حریم راه به میزان هزار و ۷۰۰ تن، نصب ۱۴۲ عدد و به‌روزرسانی ۲۷۶ عدد تابلو و علائم هشداری، اطلاع‌رسانی و ایمنی و ساماندهی تابلوها و علائم آسیب‌دیده به تعداد ۲۲۴ عدد اشاره کرد.

شریف‌زاده با اشاره به عملکرد حوزه حمل و نقل شهرستان پلدختر گفت: در این مدت ۱۸ مورد بازدید از شرکت‌های حمل و نقل، کنترل دروازه‌ای ناوگان کالا به تعداد ۴۷۵ دستگاه، حمل مواد خطرناک ۲۰۲ دستگاه، محموله‌های ترافیکی ۱۳ دستگاه و ناوگان مسافر به تعداد ۲۵ دستگاه صورت گرفته است.