شناسهٔ خبر: 98574 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان؛

هزار واحد در طرح جهش تولید مسکن در شهرهای کرمان احداث می شود

جلسه شورای مسکن کرمان مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: غیر از مسکن روستایی، ۱۵۰ هزار واحد مسکن جهش تولید سهمیه شهرهای استان کرمان شد که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز و طی چهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: غیر از مسکن روستایی، ۱۵۰ هزار واحد مسکن جهش تولید سهمیه شهرهای استان کرمان شد که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز و طی چهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
علی حاجی زاده روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۰ در جلسه شورای مسکن کرمان گفت؛ این واحدهای مسکونی در محلات شهری، بافت فرسوده و ناکارآمد در ۷۲ نقطه شهری استان کرمان احداث می شود
وی اظهار داشت: واحدهای مسکونی یاد شده پس از جمع بندی به صورت ترکیبی توسط شرکت های تعاونی و کارگزاری ها از محل اعتبارات تسهیلات بانکی، سهم آورده متقاضی و زمین رایگان دولت به صورت اجاره ۹۹ ساله احداث می‌شوند.
ایشان یادآور شد: احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی طبق یک نیازسنجی براساس داده ها و اطلاعات موجود در کمبود مسکن، تعداد خانوارها، ازدواج، طلاق، مرگ و میر، واحدهای فرسوده، خانه های خالی به استان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: احداث آن واحدها به طور قطع باعث تاثیر و شکستن قیمت مسکن و زمین در شهرهای استان کرمان و خانه دار شدن بسیاری از شهروندان می‌شود.

حاجی زاده با بیان اینکه طرح جهش تولید مسکن توسط مجلس تصویب و در ماه گذشته به دولت ابلاغ شده است گفت: درحال رایزنی و برنامه ریزی برای احداث واحدهای مسکونی تعهد شده هستیم.
وی با اشاره به اخذ مجوز سه شهرک جدید گلسار بردسیر و ۲ شهرک در سیرجان که بعنوان شهرک سمنگان سیرجان مصوبه گیرکرده امور زیربنای استان را اخذ کرده و با هماهنگی شرکت شهرکهای جدید وزارت خانه مقدمات کار برای شروع کار در دستور کار می باشد.