شناسهٔ خبر: 98613 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماهه اول ۱۴۰۰ انجام شد؛

نگهداری، بازسازی و مرمت ابنیه فنی راه‌های استان مرکزی با شش میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار

ابنیه استان مرکزی سرپرست اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از نگهداری، مرمت و بازسازی ۶۲ دستگاه پل در محورهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(استان مرکزی)، مجتبی غفارزادگان سرپرست اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با تشریح اقدامات انجام شده برای نگهداری ابنیه فنی راه‌ها، خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری در مجموع ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ارتقا و توسعه ابنیه فنی در محورهای تحت‌ پوشش استان به شرح ۳۰ میلیارد ریال برای تعمیرات اساسی پل‌ها، ۲۰ میلیارد ریال برای اصلاح نقاط پرحادثه و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای تعریض پل‌های آبرو، اصلاح رادیه و برید و رفع آبشستگی پل ها و ارتقای حفاظ و هندریل ها هزینه شده است.
وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته‌ در خصوص وضعیت عمومی ابنیه فنی‌ محورهای مواصلاتی استان‌ افزود: پلها در هنگام بروز بحران‌های احتمالی و بلایای جوی، در بحث لجستیک و حمل و نقل جاده‌ای استان از حساسیت زیادی برخوردارند که عدم توجه به این موضوع می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد؛ لذا در راستای اهداف پدافند غیر عامل و مدیریت پیش از بحران، نگهداری، مرمت و ارتقای ایمنی ابنیه فنی یکی از اولویت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌باشد.
سرپرست اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی بعمل آمده با هدف افزایش راندمان در اقدامات راهداری بر اساس اعتبارات موجود، بخش عظیمی از پروژه‌های نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان بصورت امانی و با استفاده از پتانسیل نیروی انسانی، تجهیزاتی و ماشین‌آلات سازمانی انجام می‌شود که این امر حاکی از تلاش بی وقفه راهداران پرتلاش در سراسر استان است.
اجرای دریواسیون، پاکسازی دهانه، بازسازی رادیه، برید و بستر پل‌ها، تعریض پل‌های آبرو و هدایت آب‌های سطحی با اجرای قنو در حاشیه‌ راه‌ها از عمده اقداماتی است که به گفته وی برای مقابله با بارش‌های فصلی به عمل آمده است تا در هنگام بحران، از آسیب‌های احتمالی به جسم راه جلوگیری شود.

غفارزادگان اظهار داشت: علاوه بر نگهداری ابنیه فنی راه‌ها، اقدامات قابل ملاحظه‌ای برای احداث تقاطع غیرهمسطح در سطح راه‌های استان مرکزی بعمل آمده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح نادرآباد در شهرستان آشتیان، شش دستگاه پل و زیرگذر در سطح راه‌های استان در حال مطالعه، اجرا و تکمیل می‌باشد تا هم استانی های عزیز از ترددی ایمن در شبکه راه‌های استان برخوردار باشند.
به گفته سرپرست اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در حال حاضر عملیات تکمیلی تقاطع غیرهمسطح کردیجان در محور آشتیان-راهجرد نیز آغاز شده است که امیدواریم با تکمیل آن شاهد ارتقای سطح ایمنی و کاهش میزان تصادفات رانندگی در شهرستان آشتیان باشیم.