شناسهٔ خبر: 98619 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام:

تردد ۱۰۳ هزار زائر از مرز شهید قاسم سلیمانی (مرز مهران)

مرز مهران 1.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: از اول مهرماه سالجاری تاکنون بیش از ۱۰۳ هزار زائر اربعین از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شدند که طبق آمار حاصله در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۷۵۵ هزار زائر به مرز مهران وارد شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( راهداری ایلام)؛ نورالله دلخواه اظهار داشت: از این میزان تردد زائران بیش از ۹۶ هزار زائر ایرانی و مابقی مربوط به زائران خارجی است که از طریق مزر شهید قاسم سلیمانی ورود و خروج داشته اند.

وی افزود: مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است و امسال با اعلام نظر ستاد مرکزی اربعین مرزهای زمینی مهران و شلمچه برای زائران در نظر گرفته شد.

دلخواه گفت: تعداد ۲۵۰۰ سرویس اتوبوس کار جابجایی مسافرین را در ایام اربعین حسینی  از مرز شهید قاسم سلیمانی به سمت شهرهای خود انجام داده اند.

وی عنوان کرد: ۲۰ ایستگاه راهداری و تعداد ۲۵ گشت راهداری ثابت و سیار به صورت شبانه‌روزی در محور‌های منتهی به مرز مهران برای ایمنی زائران اربعین فعالیت دارند و تا بازگشت کامل زوار خدمت رسانی خود را ادامه خواهند داد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای تصریح کرد: زائران عزیز برای دریافت اطلاعات ترافیکی،ثبت شکایات و پیشنهادات می توانند به سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای کشور و اپلیکیشن ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ مراجعه نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی و پاسخگویی انجام شود.