شناسهٔ خبر: 98648 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

استاندار سیستان‌و‌بلوچستان در بازدید از بندر چابهار عنوان کرد:

هدف‌گذاری برای تبدیل بندر چابهار به عنوان سومین قطب تجاری کشور/ بندر چابهار دروازه توسعه سیستان‌و‌بلوچستان و قطب ترانزیت کشورهای شرقی

بازدید استاندار سیستان‌وبلوچستان در بازدید از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار گفت: هدف گذاری ما تبدیل بندر چابهار به عنوان سومین قطب تجاری کشور است و بر ایجاد کارخانجات فرآوری در کنار سایر زیرساخت‌های تجاری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره کل کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید دوشنبه ۱۲ مهر از بندر چابهار با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار با طرح های توسعه ای از ۸ میلیون تن به بیش از ۳۰ میلیون تن در سال خواهد رسید اظهار کرد: هدف گذاری ما تبدیل بندر چابهار به عنوان سومین قطب تجاری کشور است.

استاندار سیستان و بلوچستان در این بازدید عنوان کرد: بندر چابهار با احداث زیرساخت های تجاری شامل انبار، سیلو و سایر ساختمان ها و زیرساخت های فیزیکی که برای تجارت مورد نیاز است به عنوان یک کارگاه بزرگ ساخت و ساز است.

به گفته وی بندر چابهار دروازه توسعه استان سیستان و بلوچستان است و با رونقی که در ورود کالاهای اساسی و صادرات مواد معدنی دارد علاوه بر کمک به حمل و نقل دوسر بار و رفع مشکل کامیون های برگشتی باعث کاهش هزینه حمل کالا می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به نقش بندر چابهار در توسعه، اشتغال و رونق اقتصادی افزود: موقعیت استثنایی تنها بندر اقیانوسی کشور که شرایط پهلودهی کشتی های خیلی بزرگ را دارد می تواند باعث فراخوان و جذب تجار و سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های تجاری و صادرات و واردات باشد و بخش عمده تجارت شرق در این بندر اقیانوسی متمرکز شود.

مدرس خیابانی در ادامه بر شکل گیری و ایجاد کارخانجات فرآوری و بسته بندی از جنس کالاهای صادراتی و وارداتی از این بندر در کنار زیرساخت های تجاری برای تبدیل شدن به منطقه اقتصادی، تجاری و صنعتی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تجارت در دنیا به سمت شرق حرکت می کند اظهار کرد: بندر چابهار میتواند قطب ترانزیت تجارت کشورهای شرقی مثل پاکستان و هند را داشته باشد.

وی تصریح کرد: با انگیزه ای که مدیران بندر چابهار دارند به سرعت می توان این بندر را به عنوان یکی از مراکز و قطب های تجاری شرق کشور مطرح کرد.

شایان ذکر است حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در راس هیاتی از مدیران کل استانی و شهرستانی از پروژه های کریدور لجستیکی، دیوار حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی و سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی بازدید کرد. همچنین با حضور استاندار سیستان و بلوچستان از پروژه های سرمایه گذاری بندر شهید بهشتی و روند تخلیه کالاهای اساسی، زیرساخت های ترمینال مسافر دریایی بندر شهید کلانتری و برج کنترل ترافیک دریایی بازدید بعمل آمد.