شناسهٔ خبر: 98701 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در بلندی‌های البرز و استان‌های شمالی/روند کاهش نسبی دما در غرب، شمال‌غرب و سواحل جنوب کشور/احتمال بالاآمدن آب رودخانه‌ها در استان‌های پربارش

طغیان رودخانه خرم رود کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز در برخی از استان‌ها بارش را پیش‌بینی کرد و نسبت به طغیان رودخانه‌ها در استان‌های پربارش هشدار داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز پانزدهم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌غربی، اردبیل،گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، و همچنین بلندی‌های البرز در استان‌های سمنان، تهران، البرز و قزوین، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما تداوم دارد. دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود که در بعدازظهر امروز در بلندی‌های کرمان و هرمزگان احتمال رعدوبرق و رگبار باران و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رفیعی افزود: طی روزهای جمعه و شنبه در سواحل شمالی کشور و اردبیل بارش‌ها به شکل پراکنده ادامه خواهد یافت و روزهای یکشنبه و  دوشنبه فقط در گیلان و شرق اردبیل بارش خفیف رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور، آسمان صاف است.

وی توضیح داد: امروز و فردا در غرب، شمال‌غرب و سواحل شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، روند کاهش نسبی دما را داریم. از روز یکشنبه در نوار غربی کشور و سواحل دریای خزر، جوی آرام همراه با روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، خراسان شمالی و رضوی، است که احتمال بالاآمدن آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و احتمال کاهش دید را به همراه خواهد داشت.

به گفته وی، آسمان تهران امروز نیمه‌ابری، گاهی با وزش باد و گردوخاک همراه است.