شناسهٔ خبر: 98702 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

رفع مشکلات احتمالی در پروژه‌های راهسازی و مسکن استان بوشهر/اتمام بزرگراه شرقی-غربی نوارساحلی جنوب کشور در بوشهر تا پایان ۱۴۰۱

سفر وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان بوشهر بر رفع مشکلات احتمالی بر سر راه تکمیل پروژه‌های راهسازی ومسکن استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که  امروز برای بازدید از برخی از پروژه‌های جاده‌ای و همچنین مسکن به استان بوشهر سفر کرده است در جریان بازدید از منطقه کنگان،دیر و عسلویه، اعلام کرد: با توجه به سفر فردای رییس جمهوری به استان بوشهر این سفر انجام شده است. در این سفر تمامی پروژه‌هایی که در حوزه راه و شهرسازی درسطح استان وجود دارد مورد بازدید قرار می‌گیرد و برای رفع مشکلات احتمالی برنامه‌ریزی و اقدام خواهیم کرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: محور بزباز- بندو به عنوان بخشی از کریدور غربی-شرقی-ساحلی جنوب کشور، از چابهار، آغاز و به خوزستان ختم می شود و یکی از کریدورهای بسیار مهم و استراتژیک کشور است. طول این کریدور حدود ۱۸۵۰ کیلومتر است که ۳۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر بوده که تاکنون ۲۷۰ کیلومتر آن ساخته شده و باقی مانده در حال انجام است.

قاسمی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع محور بزباز-بندو، اقتصاد دریا و دریامحوری است، اعلام کرد: بخشی از این پروژه بزرگراهی احداث شده است.  امیدواریم با پیشرفت فیزیکی بخش باقیمانده که ۷۰ درصد است با برنامه ای که در سفر رییس جمهوری به این منطقه تدارک دیده شده تا پایان ۱۴۰۱ شاهد اتمام این پروژه در استان بوشهر باشیم.

گفتنی است، محور بزباز-بندو بخشی از بزرگراه نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر به طول ۳۲ کیلومتر است. بزرگراه در انتهای حوزه استحفاضی استان به سمت هرمزگان است. باتوجه به نداشتن ایمنی کافی و محور فرعی بزباز-بندو- تقاطع عسلویه، ضرورت احداث و تکمیل محور بزرگراهی در سال‌های گذشته با هدف افزایش ایمنی تردد کاربران با خروج از مناطق روستایی، کاهش مصرف سوخت، تکمیل شبکه بزرگراهی استان و جنوب کشور، اصلاح دسترسی‌های لازم بزرگراه عسلویه-لامرد، رعایت پدافند غیرعامل به جهت دسترسی به شبکه راه آهن، تکمیل بزرگراه بزباز-بندو را یکی از مهمترین اولویت‌های پروژه‌های راهسازی استان کرده است.