شناسهٔ خبر: 98719 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

احداث راه‌آهن شیراز-بوشهر در دولت سیزدهم سرعت می‌گیرد/تکمیل فاز دوم راه جم-شیراز با منابع مالی وزارت راه و وزارت نفت

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر(2) وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تکمیل فاز دوم راه دیر-شیراز از پیگیری راه‌آهن شیراز-بوشهر در دولت سیزدهم، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان بوشهر با شرکت در شورای اداری شهرستان دیر، با تاکید بر اینکه عقب‌ماندگی‌های این شهرستان جبران می‌شود، اقدامات مهم دولت سیزدهم را انجام واکسیناسیون سراسری کرونا برای مردم و همچنین برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات معیشت مردم عنوان کرد.

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کنیم تا روند ساخت و تکمیل زیرساخت‌های استان بوشهر سرعت بگیرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه استاندار بوشهر فردی مومن و آشنا به مسایل استان است، افزود: با کمک و همراهی مجموعه دولت و مجلس، تغییرات مناسبی را در استان بوشهر ایجاد می‌کنیم.

قاسمی گفت: تکمیل کریدور سواحلی جنوب که نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد دریامحور دارد و از چابهار، آغاز و به شلمچه ختم می‌شود در حال انجام است که از پیشرفت مناسبی نیز برخوردار است. تلاش خواهیم کرد تا ۱۴۰۱ این پروژه بزرگراهی در استان بوشهر تکمیل شود.

وی اعلام کرد: تکمیل راه‌آهن شیراز-بوشهر نیز در دستور کار قرار دارد. تلاش می‌کنیم تا در دولت سیزدهم این پروژه به پیشرفت مناسبی دست پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل اتوبان ساحلی دیر به بوشهر با تامین مالی در دستور کار قرار می‌گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه راه جم-شیراز پیش‌تر از محل اعتبارات وزارت نفت احداث شد، افزود: آغاز احداث و تکمیل فاز دوم راه جم- شیراز، با اعتبارات وزارت راه‌وشهرسازی و وزارت نفت، در دستور کار قرار می‌گیرد.