شناسهٔ خبر: 98728 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۱۱۶ میلیون و ۲۷۵ هزار تردد در راه‌های استان مرکزی

تردد استان مرکزی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: مجموع تردد انجام شده در راه‌های استان مرکزی طی شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (استان مرکزی)، محمد محسنی  معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به قرار گرفتن استان مرکزی در رده سوم ترددهای بین استانی خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل تردد در ۶۸ محور شریانی مجهز به تردد شمار آنلاین در بازه زمانی شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان تردد در محورهای تحت‌ پوشش استان ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۲۵ درصد از مجموع تردد شامل وسایل نقلیه سنگین و یک درصد شامل اتوبوس‌های برون شهری است که به ترتیب ۲ و ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بوده است که یکی از مهم‌ترین علل آن ممنوعیت و محدودیت تردد لحاظ شده بعلت کنترل بیماری کرونا است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اذعان کرد: طبق خروجی و تحلیل داده‌های سامانه‌های هوشمند نظارتی، ۲۳ میلیون وسیله نقلیه در نیمه نخست سال جاری به استان وارد و ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شده است که هر دو مورد با افزایش دو درصدی تردد همراه بوده که نشان از اهمیت شبکه راه‌های استان در کشور دارد.

وی در ادامه افزود: در دهه آخر ماه صفر سال جاری هشت میلیون و ۴۳۵ هزار انواع وسیله نقلیه در راه‌های استان مرکزی تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (با احتساب سال قمری)، افزایش ۶۰درصدی را در بر داشته است.

به گفته محسنی در مبادی ورودی و خروجی استان به ترتیب با افزایش ۱۰ و هشت درصدی تردد همراه هستیم که امیدواریم هموطنان عزیز با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از محورهای استان به سلامت عبور کنند.

برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها می‌توانید با شماره‌ تلفن ۲۴ ساعته ۱۴۱ تماس حاصل نمایید.