شناسهٔ خبر: 98739 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش ابر و بارش پراکنده در استان‌های شمالی کشور/تندباد در نوار شرقی طی ۳ روز آینده/روند افزایش نسبی دما در شمال‌غرب، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز

طوفان تهران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده در استان‌های شمالی کشور از وزش تندباد در نوار شرقی کشور طی سه روز آینده خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز هفدهم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای نقاطی از گیلان، مازندران و گلستان، افزایش ابر و بارش باران رخ می‌دهد. برای اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی و بلندی‌های البرز مرکزی، بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. فردا نیز بارش‌ها محدود به شرق اردبیل، گیلان، غرب مازندران، به شکل پراکنده خواهد بود.

نقشینه با اشاره به اینکه دوشنبه و سه‌شنبه، جوی آرام و آسمانی صاف برای بیشتر مناطق کشور حاکم می‌شود، افزود: چهارشنبه در برخی نقاط از شمال‌غرب، غرب، سواحل دریای خزر و بلندی‌های البرز مرکزی، بارش باران پیش‌بینی شده است. طی سه روز آینده نوار شرقی کشور و بخش‌هایی از یزد، اردبیل و کرمان، تندباد خواهد داشت که در مناطق مستعد احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

وی ادامه داد: از فردا تا اواسط هفته، روند افزایش نسبی دما برای شمال‌غرب، سواحل دریای‌خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: دریای خزر، امروز مواج و متلاطم می‌شود و در دو روز آینده خلیج‌فارس نیز مواج خواهد شد.

به گفته نقشینه، آسمان تهران صاف تا نیمه‌ابری است که گاهی با وزش باد همراه است. برای مناطق جنوبی البرز، احتمال گردوخاک نیز وجود دارد. همچنین روی بلندی‌های تهران بارش پراکنده رخ می‌دهد. بیشینه دمای امروز و فردای پایتخت ۲۱ و پنجشنبه به ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.