شناسهٔ خبر: 98751 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان:

مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه،۳۰ مهر ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد

عرفان مرادی مدیر کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به اهمیت ثبت اطلاعات سکونتی مالکان ومستاجران از اتمام مهلت تعیین شده برای مراجعه به سامانه اسکان واملاک در پایان مهرماه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( کردستان) ، عرفان مرادی گفت:  ثبت اطلاعات در سامانه مذکور منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن واخذ تصمیمات سیاستی صحیح می شود . مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان افزود:  فراهم شدن زمینه ایجاد سرشماری برخط نفوس و مسکن، تنظیم بازار مسکن و امکان اجرای سیاست‌های مطلوب دولت از جمله اعمال مالیات یا پرداخت یارانه‌های هدفمند از دیگر مزایای ثبت اطلاعاتی سکونتی است.

مرادی با اشاره به تبعات ناشی از ثبت نکردن اطلاعات مورد نظر گفت: در صورت عدم ثبت اطلاعات ملکی و برابر الزامات قانونی، آن واحد مسکونی خالی تلقی می شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه به موجب قانون، ارائه بسیاری از خدمات از جمله افتتاح حساب بانکی، صدور دسته چک، خرید انشعابات برق، آب، فاضلاب و ... منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان کشور است ، از مردم شریف استان کردستان درخواست می شود جهت جلوگیری از ضررهای ناشی از عدم ثبت اطلاعات سکونتی هر چه سریعتر نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحدهای مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس https://amlak.mrud.ir اقدام کنند.