شناسهٔ خبر: 98809 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان :

نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان در زنجان برگزار شد

انتخابات نظام مهندسی زنجان.JPG زنجان-معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی زنجان گفت: نهمین دوره انتخابات اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد.

مهندس سعید شاهین فر در گفتگو با خبرنگار وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، به برگزاری نهمین دوره انتخابات اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان اشاره کرد و گفت: این انتخابات که از ساعت ۸ صبح روز (یکشنبه) ۱۱ مهرماه سال جاری شروع شده بود در ساعت ۱۹ به کار خود پایان داد.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات ۵۶ نفر کاندیدا بودند که از این تعداد ۴۰ نفر در گروه عمران، نقشه برداری و ترافیک شرکت کرده بودند اظهار داشت: در نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان زنجان ۶ نفر گروه معماری و شهرسازی و ۱۰ نفر هم در گروه تاسیسات شرکت کرده بودند که از گروه عمران، نقشه برداری و ترافیک ۶ نفر و از گروه معماری و شهرسازی سه نفر و از گروه تاسیسات برقی و مکانیک هم سه نفر به هیئت مدیره انتخاب شدند.

عضو هیئت مدیره نهمین دوره انتخابات اعضای هیئت مدیره ساختمان نظام مهندسی زنجان با بیان اینکه ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از مهندسان دارای پروانه و عضو نظام مهندسی ساختمان در استان زنجان حق رای دادن داشتند، تاکید کرد: این انتخابات با دوره‌های گذشته فرق داشت و به صورت تمام الکترونیک انجام شد و چهار نفر علی البدل برای هیئت مدیره انتخاب شدند که از این تعداد یک نفر در رشته عمران، یک نفر در رشته معماری، یک نفر در رشته مکانیک و یک نفر هم در رشته برق هستند.

شاهین فر با بیان اینکه در این دوره از انتخابات تنها یک خانم در رشته شهرسازی و معماری شرکت کرده بود، افزود: این انتخابات هر سه سال یک بار برگزار می‌شود.

وی افزود: نظام مهندسی ساختمان به عنوان یکی از بخش‌های غیر دولتی در کنار بخش دولتی فعالیت می‌کند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه در جامعه سه نهاد دولتی، غیر دولتی و بخش خصوصی داریم، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان جزو نهادهای غیر دولتی است که با پشتوانه دولت به کار خود ادامه می‌دهد و دولت به این نهاد جایگاه بدهد به خوبی می‌تواند گسترش پیدا کند.

شاهین فر تاکید کرد: تشکل نظام مهندسی ساختمان تشکلی است که طراحی زیر ساخت‌ها، احداث فضاها و نظارت بر خدمات عمومی و مهندسی را بر عهده دارد و در این زمینه هم بسیار تلاش می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: طراحی خوب و نظارت بر روند اجرای ساخت و ساز موجب بالا بردن کیفیت زندگی در فضاهای مسکونی و عمومی می‌شود و اعتلای شهرسازی در شهرها و همچنین نظارت بر اجرای صحیح پروژه‌ها از وظایف بسیار مهم نظام مهندسی ساختمان است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی زنجان افزود: اجرای مقررات ملی ساختمان در شهرها به اندازه‌ای باشد که مردم بتوانند شهرسازی درست و اصولی را به عینه مشاهده کنند و این دیده شدن‌ها در کوتاه مدت از لحاظ معماری، سیما و منظر شهری برای مردم ملموس بوده و در بلند مدت در حوادث غیر مترقبه از قبیل زلزله و طوفان مقاومت سازه‌ها خود را نشان بدهد.