شناسهٔ خبر: 98830 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران :

ضرورت ایجاد تفاهم بین مسئولان و فعالان حوزه بتن

رونمایی از طرح تردد کامیون‌های حمل بتن آماده مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با ایجاد تفاهم مناسب میان دست‌اندرکاران و فعالان حوزه بتن، شرایطی فراهم شود تا با کمتر کردن فاصله حمل، ضمن کاهش هزینه‌ها، کیفیت بتن نیز حفظ شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، افندی‌زاده مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح ضرورت ایجاد محدودیت برای وسائط نقلیه سنگین، گفت: بخش اعظم سفرهای شهری در تهران توسط وسایل نقلیه شهری صورت می‌گیرد که یک جابجایی بزرگ است. طبیعتا زمانی که تعداد سفرها زیاد می‌شود و ظرفیت معابر ما کاهش می‌یابد، با ایجاد محدودیت‌ها تلاش می‌شود تا این ترددها مدیریت شود. بر همین اساس در دنیا نیز برای وسائطی که می‌توانند در ساعات مشخص تردد کنند محدودیت ایجاد می‌شود. از سوی دیگر بحث تصادفات و ایمنی مطرح است. به عبارت دیگر اگر تصادفی رخ دهد و وسائط تقلیه ایمنی لازم را نداشته باشند باعث خسارات جبران‌ناپذیری خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تمام این علل، ایجاد محدودیت برای وسائط نقلیه سنگین جزو ضروریات به شمار می‌رود. با وجود این موضع، وقتی برای حمل بتن آزادی و امکان تردد مجاز در روز فراهم شده، نشان‌دهنده فرصتی است که به خاطر اهمیت موضوع ایجاد شده است. این فرصت هم برای مسائل اقتصادی شرکت‌ها و هم در خصوص کیفیت بتن دارای اهمیت بسیار است.

افندی‌زاده توصیه کرد: با ایجاد تفاهم مناسب میان دست‌اندرکاران و فعالان حوزه بتن، شرایطی فراهم شود تا با کمتر کردن فاصله حمل، ضمن کاهش هزینه‌ها، کیفیت بتن نیز حفظ شود.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسا ی، وی ادامه داد: باید این فرصت را غنیمت شمرد چراکه در حال حاضر این اجازه تردد تنها به ۳ دسته وسائط نقلیه که سوخت، آب و بتن جابجا می‌کنند داده شده است که اهمیت آنها را بیشتر نمایان می‌کند. امیدواریم شرکت‌ها از این فرصت کمال استفاده را ببرند و این طرح بتواند در خصوص موضوعات مختلف حوزه بتن بویژه کیفیت، شرایط بهتری را فراهم آورد.