شناسهٔ خبر: 98850 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی طی ۲ روز آینده/افزایش نسبی دما در استان‌های شمالی تا اواخر هفته/خیزش گردوخاک در نیمه شرقی کشور/تهران گرم می‌شود

هوا شناسی - گردو غبار طوفان کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام این مطلب که طی دو روز آینده، کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاهش پیدا می‌کند از خیزش گردوخاک در نیمه‌شرقی کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز نوزدهم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای نقاطی از گیلان بارش خفیف، مورد انتظار است. طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور، جوی پایدار و آسمانی صاف حاکم می‌شود که این وضعیت سبب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

نقشینه ادامه داد: چهارشنبه به سبب گذر موج کم دامنه تراز میانی برای نقاطی از غرب، شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رشد ابر و انتظار بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. با عبور این امواج از نوار شمالی کشور، پنجشنبه نیز برای مناطق شمالی استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، نقاطی از اردبیل و گیلان، غرب مازندران، بلندی‌های البرز و جمعه در سواحل شرقی دریای‌خزر، مازندران و گلستان، بلندی‌های البرز مرکزی وشرقی، نقاطی از خراسان‌شمالی، رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، تا روزهای پایانی هفته برای نیمه شمالی کشور، افزایش نسبی دما مورد انتظار است و وزش باد شدید در نوار شرقی برای دو روز آینده به ویژه منطقه زابل و کرمان، احتمال خیزش گردوخاک را افزایش می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا، تنگه‌هرمز، شرق خلیج‌فارس، مواج و متلاطم می‌شود که هشدار دریایی سطح زرد نیز در طی این مدت برای آن مناطق صادر شده است.

نقشینه گفت: تهران امروز و فردا، آسمانی صاف همراه با غبار محلی دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۲۱ درجه  است و پنجشنبه به ۲۷ درجه خواهد رسید.