شناسهٔ خبر: 98851 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران خبر داد:

احداث و اجرای ۲۲۰۰ واحد مسکونی در شهرهای کوچک و روستاهای استان تهران/صدور ۹۳ هزار جلد سند برای واحدهای روستایی و شهری کوچک

غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اعلام این مطلب که در سطح استان در سال‌جاری ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در حال اجراست، از صدور ۹۳ هزار جلد سند برای واحدهای فاقد سند روستایی و شهری کوچک، خبر داد.

غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بخشی از اقدامات بنیاد را در خصوص احداث مسکن در شهرهای کوچک، سنددار کردن واحدهای روستایی و همچنین تهیه و اجرای طرح هادی، اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اشاره به اینکه استان تهران در مجموع ۱۰۳۴ روستا دارد که از این تعداد حدود ۵۳۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمیعت دارد، گفت: هم اکنون در سطح استان ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در دست احداث و اجراست که ۷۰۰ واحد آن مربوط به طرح اقدام ملی مسکن است.

صالحی در خصوص تهیه و اجرای طرح هادی در سطح استان تهران نیز اعلام کرد: در بخش تهیه طرح هادی شاخص برخوداری استان ۹۲ درصد است و تقریبا برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی تهیه شده است. همچنین در بخش اجرای طرح هادی نیز برخوداری استان تهران از اجرای طرح هادی ۷۲ درصد ثبت شده که نسبت به میانگین کشور که ۵۴ درصد است استان تهران وضعیت مناسبی دارد.

وی اعتبارات سال‌جاری استان را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی، ۷۰ میلیارد تومان، برشمرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران اعلام کرد: بنیاد مسکن از ابتدای اجرای طرح سند دار کردن واحدهای روستایی و شهرهای کوچک تاکنون ۹۳ هزار جلدسند صادر کرده است. همچنین در خصوص ارایه خدمات فنی و مهندسی در سال جاری ۴۶۸۴ فقره استعلام انجام شد که ۲۰۸۰ فقره آن، استعلام‌های صدور پروانه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها بود.

وی گفت: سهم استان تهران در اجرای طرح اقدام ملی مسکن  ۸ هزار واحد است که در برخی از مناطق زمین تامین نشده است. پروژه‌هایی که تاکنون برای آنها زمین تامین شده است بخشی در دماوند و صفادشت است که در مرحله اجرا قرار دارند.