شناسهٔ خبر: 98890 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ضرورت آمادگی تجهیزاتی بنادر برای تخلیه حجم انبوه کالاهای اساسی در نیمه دوم سال/ تسریع در فرآیندهای سازمانی برای تسهیل امور سرمایه‌گذاران و مشتریان

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت آماده ‌به‌ کار تجهیزات بندری در بنادر شمال و جنوب کشور، گفت: در نیمه دوم سال با حجم انبوهی از ورود کالاهای اساسی در بنادر مواجه هستیم، بدین جهت ضرورت دارد بنادر کشور، به لحاظ تجهیزات بندری، با قدرت و کیفیت بالا، عملیات تخلیه کالاهای اساسی از کشتی‌ها را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش سراسری مدیران این سازمان با اشاره به ایفای دقیق وظایف نظارتی بر کلیه قراردادها در بنادر، افزود: وظیفه ما به عنوان کارفرما این است که به دقت جزییات قراردادها با سرمایه‌گذاران و اپراتورها را کنترل کنیم و نقش هدایت گری داشته باشیم.

اجرای تمامی اقدامات ؛ طبق طرح مصوب جامع بنادر بازرگانی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان لزوم سلامت اداری و نظارت دقیق بر خدمات اداری و عملکرد کارکنان، اظهار داشت: با توجه به تصویب طرح جامع بنادر بازرگانی و تعهدات ما به این طرح کاربردی و دقیق، لازم است تمامی مدیران در بنادر و ستاد، هر طرح و برنامه‌ای را فقط در راستای طرح جامع بنادر دنبال کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت بر تسهیل و ساده‌سازی امور است، اضافه کرد: فرآیندهای سازمانی باید برای ذی‌نفعان و مشتریان، تسریع و تسهیل شود تا سرمایه گذاران انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری پیدا کنند.

ارتقاء و توجه ویژه به موضوع ایمنی دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر ارتقاء و توجه ویژه به موضوع ایمنی دریایی و دریانوردی، افزود: به واسطه اینکه همواره با ریسک‌های منجر به حوادث غیرقابل جبران مواجه هستیم، لازم است که بی‌کم‌وکاست به ایمنی در دریا و عملیات بندری توجه کنیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، راستاد با بیان اینکه مدیران باید در دسترس مراجعان باشند، گفت: تمامی مدیران لازم است با اختصاص وقت و تنظیم برنامه، همواره در دسترس ارباب رجوع، مراجعان، مشتریان و ذی‌نفعان و حتی کارکنان باشند.