شناسهٔ خبر: 98933 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیته درآمد اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مطرح شد : 

کسب رتبه نخست بیشترین رشد درآمدی آذربایجان غربی بین ادارات استانی کشور

جلسه مدیر درآمد مدیرکل درآمد سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای از قرارگیری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در رتبه نخست بیشترین رشد درآمدی بین ادارات استانی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، حمیده دهقانی مدیرکل درآمد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه کمیته درآمد اداره کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با حضور مهندس شکری مدیرکل و جمعی از معاونین و روسای ستادی این اداره کل گفت: در آمد اصلی سازمان از محل فعالیت و کارکرد ادارات استانی است و سازمان وظیفه سیاست گذاری و هماهنگی فعالیت هارا عهده دار بوده که لازم است این بخش ها باهم همکاری داشته و موانع و مشکلات را رفع و میزان درآمد را ارتقاءدهند.

وی افزود: در آمد در سه بخش پایش و ارزیابی و حفظ درآمدهای موجود، ایجاد و پیشنهاد درآمدهای جدید و مدیریت هزینه ها بوده که لازم است هر سه حوزه مورد توجه قرار گیرد.

 این مقام مسئول با تاکید بر اجرای دقیق و به روزرسانی قوانین درآمد جهت رشد بیشتر درآمد سازمان اظهار داشت: استان آذربایجان غربی بیشترین رشد در آمدی در کشور را داشته که ضروری است تجربیات این رشد درآمد در اختیار سایر استان‌ها نیز قرار گیرد.

 دهقانی ادامه داد: یکی از دغدغه های درآمدی تعدد سامانه های مختلف و زمان بر بودن کار با آنهاست که می بایست سامانه های مختلف چابک سازی شده وبه سهولت در دسترس و استفاده باشند.

وی اذعان کرد: در بحث اخذ جرائمی مانند اضافه تناژ باید مبالغ اخذ شده جرائم باعث پیشگیری وقوع جرم و عدم تکرار شود.

 ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه حمل و نقل و توسعه زیر ساخت های آن و به تبع آن در آمد زایی را در استان ‌آذربایجانغربی با اهمیت دانست و افزود : استان دارای۵ مرز رسمی زمینی و ۸ بازارچه رسمی است و ۷۰ درصد کنستانتره کشور در این استان تولید و از طریق ناوگان یخچالی به داخل و خارج ارسال می شود.

شکری اظهار داشت : استان آذربایجان غربی دارای جاذبه های مهم گردشگری و معادن متعددی است و سالیانه به طور متوسط ۵ میلیون مسافر از پایانه های زمینی استان تردد می‌کنند همچنین سالیانه ۱۲ میلیون تن کالا بصورت داخلی و ۵ میلیون تن نیز بصورت صادرات و واردات و ترانزیت از مرزهای زمینی جابجا می‌شود که سهم زیادی در درآمد زایی دارد.

 وی افزود: جلسات کمیته درآمد بصورت منظم در اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی برگزار می‌گردد و پیگیری مباحث در آمد زایی همچون اخذ جرائم مربوط به فرار بار ، اضافه تناژ ، سهم ۴ درصد حمل بار ، اخذ عوارض خروج از کشور و مابین التفاوت سوخت جزو الویت های درآمدی قرار دارد.