شناسهٔ خبر: 98952 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت/افزایش ابر، وزش باد و باران در شمال و شمال‌غرب/خیزش گردوخاک در شرق/تهران گرم می‌شود

گردوخاک تهران کارشناس سازمان هواشناسی از آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌ویکم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام پیش‌بینی شده است و همین وضعیت سبب افزایش آلاینده‌های جوی، کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران و البرز، می‌شود.

گودرزی ادامه داد: امروز در برخی مناطق غرب و شمال‌غرب، افزایش ابر، بارش پراکنده باران، گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. فردا نیز در مناطقی از گیلان، اردبیل، مازندران، بارش پراکنده، رخ می‌دهد و بارش‌ها کماکان تا اوایل هفته آتی در نوار شمالی کشور ادامه دارد.

وی افزود: برای روزهای جمعه و شنبه برای نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، افزایش سرعت وزش باد، خیزش گردوخاک، پیش‌بینی شده است. تهران نیز وزش باد و گاهی غبار محلی دارد و امروز بیشینه دمای امروز در مهرآباد ۲۵ درجه می‌شود و برای تهران افزایش دما در روزهای آتی رخ می‌دهد.

به گفته وی، سردترین مناطق کشور، ایستگاه شهرستانک در استان البرز ،سربیشه، قوچان و فاروج با دمای یک درجه زیر صفر، گزارش شد. ایلام و عسلویه با دمای ۴۰ درجه بالای صفر نیز گرم‌ترین مناطق کشور اعلام شد.