شناسهٔ خبر: 99021 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۵۰ درصد سهمیه واحد مسکونی طرح جهش تولید مسکن به پرسنل دستگاه اجرایی در استان بوشهر

جلسه شورای تامین مسکن بوشهر.JPG مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: دستگاه ها و شرکت های دولتی در استان بوشهر چنانچه دارای اراضی داخل محدوده شهرها می باشند، به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام تا با اولویت ۵۰ درصد سهمیه برای پرسنل همان دستگاه یا شرکت ، واحد مسکونی از این طرح اختصاص داده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، جلسه شورای تأمین مسکن استان بوشهر به ریاست استاندار و با حضور مدیرکل و معاونت بازآفرینی شهری ومسکن راه و شهرسازی و سایر اعضای این شورا در محل سالن جلسات استانداری برگزار و آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن و نیز آخرین اقدامات انجام شده طرحهای اقدام ملی و جهش تولید و عرضه مسکن در استان مورد بحث بررسی قرار گرفت.

فرزاد رستمی مدیر کل راه وشهرسازی استان بوشهر در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: براساس اقدامات انجام شده تا کنون ۱۴۸۴۶ نفر در استان بوشهر نسبت به ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن اقدام نموده اند که از این تعداد تا کنون ۹۸۰۷ نفر فرم ج سبز دارند که  ۱۱۷۶ نفر افتتاح حساب کرده و ۸۵۷  نفر از این افراد واریز وجه انجام داده اند.

رستمی افزود : در استان بوشهر طرح جهش تولید مسکن در حال جانمایی زمین دولتی مناسب در شهرهای مختلف استان می باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت : دستگاهها و شرکت های دولتی در استان بوشهر چنانچه دارای اراضی داخل محدوده شهرها می باشند، به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام تا با اولویت ۵۰ درصد سهمیه برای پرسنل همان دستگاه یا شرکت ، واحد مسکونی از این طرح اختصاص داده شود.

وی بیان کرد : طرح جهش تولید ساخت مسکن سالی یک هزار واحد می باشد که سهم شهر بوشهر که به شرکت عمران عالیشهر ابلاغ گریده است و در حال حاضر زمین چهار هزار واحد تأمین و عملیات زیر ساخت برای دو هزار واحد نیز انجام گرفته است

همچنین اعضا شورا گزارشی از عملکرد دستگاه اجرایی خود در خصوص اجرای  طرح مسکن ارائه نمودند.

استاندار بوشهر گفت: با وجود اهمیت مسکن اما این استان عقب ماندگی‌های قابل توجهی در این بخش دارد که با توجه به سیاست جهش تولید مسکن باید گام‌های موثری در این راستا برداشته شود.

احمد محمدی زاده افزود: اگر موضوع مسکن حل شود بیش از ۶۰ درصد هزینه‌های زندگی افراد جامعه کاهش می یابد و شخص می تواند با مابقی درآمد خود گذران زندگی کند برهمین اساس برابر قانون اساسی مشکل مسکن مردم باید حل شود.

وی بیان کرد: مسکن موتور محرک اقتصاد در جامعه است و اگر فقط این حوزه در استان فعال شود به دنبال آن چرخه تولید، فعالیت، کار و تجارت نیز رونق می‌گیرد.

محمدی زاده درباره تامین مسکن در استان بوشهر یادآور شد: در حوزه مسکن سالانه ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی برای سایر قشرها و یکهزار واحد برای محرومان در استان بوشهر تعریف شده است که با توجه به ضرورت و عقب ماندگی‌های موجود در این بخش در گام اول باید برنامه ۲ ساله احداث مسکن در این استان آغاز شود.

وی ادامه داد: از این به بعد یکی از محورهای کار مدیریت ارشد استان بوشهر و همه فرمانداران و شهرداران باید تامین مسکن مناسب برای مردم باشد.

استاندار بوشهر یادآور شد: در این شرایط مهمترین محور فعالیت‌های استان براساس تولید مسکن خواهد بود و تلاش می‌شود در آینده نزدیک شاهد جهشی در ساخت مسکن در استان باشیم. 

وی همچنین بر ضرورت تهیه نقشه مناسب متناسب با استانداردها، تعریف نمای عمومی و متناسب با شرایط استان بوشهر تاکید کرد.

استاندار بوشهر گفت: اگر اکنون استقبال کم از ساخت مسکن به دلیل ناامیدی مرم به ساخت است چون می‌دانند با پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خانه ساخته نمی‌شود اما با توجه به اینکه دولت در تلاش برای افزایش سقف تسهیلات است این امیدواری وجود دارد که استقبال بیشتر شود و با اعلام سقف وام‌های جدید با سیل جمعیت برای ثبت نام و واریز کردن سهم خود مالکان روبرو شویم.