شناسهٔ خبر: 99056 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران همراه با وزش باد در استان‌های شمالی و بلندی‌های البرز/وزش باد شدید طی هفته در نوار شرقی و غربی ایران

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در استان‌های شمالی و بلندی‌های البرز خبر داد و طی هفته جاری برای شرق و غرب کشور وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وسوم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، بلندی‌های البرز، افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. روز شنبه نیز مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و بلندی‌های البرز مرکزی، بارش پراکنده دارند.

رفیعی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور، آسمانی صاف و جوی پایدار پیش‌بینی شده است. از بعدازظهر روز دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در مناطق شمال‌غرب کشور، رشد ابر پیش‌بینی شده است که همراه با بارش پراکنده است. طی روزهای جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و دوشنبه در نوار غربی و جنوب‌غرب کشور، وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود که در مناطق مستعد گاهی همراه با خیزش گردوخاک خواهد شد.

وی توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد همراه است. حداکثر دما امروز در تهران به ۲۷ درجه بالای صفر خواهد رسید و حداقل دمای امروز مهرآباد ۱۶ درجه سانتیگراد گزارش شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، سردترین مرکز استان امروز بجنورد با ۳ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان نیز اهواز با دمای ۴۰ درجه بالای صفر ثبت شد.