شناسهٔ خبر: 99075 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده در نیمه شمالی کشور و بلندی‌های البرز/روند کاهش دما طی هفته در شمال ایران/خیزش گردوخاک در شرق

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام تداوم بارش برای نیمه شمالی کشور و بلندی‌های البرز، از روند کاهش دما طی هفته در شمال کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وچهارم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در بخش‌هایی از مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی و غربی و بلندی‌های البرز، بارش خفیف باران تداوم دارد. از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه مناطقی از شمال‌غرب، سواحل دریای خزر، بلندی‌های البرز، بارش پراکنده باران را دارند که گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی است. چهارشنبه همین شرایط با شدت بیشتر ادامه دارد. بیشترین فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ساحلی خزر است.

رفیعی ادامه داد: تا پایان هفته برای نیمه شمالی کشور، روند کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. امروز در نیمه شرقی کشور و از یکشنبه تا چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب، جنوب‌غرب، استان‌های ساحلی خزر، وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک خواهد شد.

به گفته وی، آب‌های خلیج‌فارس، روز دوشنبه مواج است و روزهای سه‌شنبه خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌خزر، مواج و متلاطم خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: آسمان تهران صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد است و حداکثر دما در پایتخت به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد که یک درجه نسبت به روز گذشته کاهش دارد.

وی افزود: شهرکرد با دمای حداقل ۲ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان و گرم‌ترین مرکز استان نیز اهواز با ۴۲ درجه بالای صفر ثبت شد.