شناسهٔ خبر: 99084 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور فرمانده نیروی انتظامی و معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی انجام شد

بهره برداری همزمان از ۳ باب پاسگاه پلیس راه در استان آذربایجان غربی با ۱۷۰ میلیارد اعتبار 

بهره برداری از سه پاسگاه آذربایجان غربی  به مناسبت هفته نیروی انتظامی آیین افتتاح همزمان ۳ باب پاسگاه پلیس راه در استان آذربایجان غربی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،  در  مراسم بره برداری همزمان از ۳ باب پاسگاه پلیس راه در آذربایجان غربی پاسگاه های پلیس راه ارومیه - تبریز ، پاسگاه پلیس راه ارومیه - سلماس و پاسگاه پلیس راه شاهین‌دژ تکاب که توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان جمعا با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده بود، مورد بهره برداری قرار گرفت.

سردار خرم نیا فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی در این مراسم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی  و تقدیر از مجموعه عوامل احداث و تکمیل این پاسگاه‌های پلیس راه گفت : داشتن جاده های امن و ایمن در استان مرهون تلاش‌های مدبرانه و شبانه روزی مدیران اجرایی استان و مجاهدت های پلیس راه است چرا که وجود راه و حمل و نقل ایمن دراستان باعث پیشرفت و ترقی منطقه و کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: راه سهم بزرگی در ترقی و اقتصاد کشور دارد و خوشبختانه استان آذربایجان غربی با داشتن راههای طولانی و ایمن، مستعد پیشرفت و ترقی اقتصادی است که برای حفظ ایمنی راههای استان باید از مدیران و مسئولین پلیس راه تقدیر و تشکر کرد.

آیدین رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی هم در این آیین تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های عضو در کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان، تعیین وظایف و پاسخگو بودن هر دستگاه را عامل مهم در موفقیت کاهش ۱۵ درصدی تصادفات دانست و اذعان داشت: بی شک در این میان نباید تلاش‌ها و حضور پلیس راه را نادیده گرفت چرا که حضور آنان در کنار سایر دستگاههای مسئول در ایمنی جاده ها، نقش بزرگی در کاهش تصادفات داشته است.

وی با اشاره به اختصاص بالغ بر ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی به فصل حمل و نقل با توجه به کارنامه عملکرد قابل قبول این حوزه گفت : اقدامات موثری برای کاهش تصادفات و عوامل موثر در آن در کمیسیون ایمنی حمل و نقل جاده ای استان انجام و برنامه ریزی شده است که از آن جمله می‌توان به فرهنگ سازی توسط آموزش و پرورش و صدا و سیما ، اختصاص اعتبارات لازم برای ارتقا و بهسازی راههای استان و کنترل و معاینات فنی بیشتر وسایل نقلیه اشاره نمود.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی هم در این مراسم با اشاره به همکاری نزدیک و هماهنگی های لازم با پلیس راه استان در جهت ایمن سازی محورهای مواصلاتی گفت : این همکاری ها در کنار برقراری گشت و بازدیدهای مشترک باعث شناخت نقاط پرحادثه و  آشکار سازی و رفع تدریجی کامل آنها ، ایمن سازی با نصب علائم ، نیوجرسی و گاردریل در محورهای استان شده است.

شکری گفت : با افتتاح این سه پاسگاه پلیس راه  تعداد پاسگاه‌های پلیس راه استان به ۱۵ پاسگاه باب رسید و امید است در آینده ای نزدیک نیز سایر پاسگاه‌های پلیس راه در حال تحویل پلیس راه استان شود .

وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه تاکنون مشکلات ۱۰ نقطه حادثه‌خیز استان به صورت اساسی برطرف شده است اظهار داشت: رفع اساسی ۱۲ نقطه حادثه خیز نیز در دست اقدام است.