شناسهٔ خبر: 99087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نخستین نشست هماهنگی عملیات راهداری زمستانی استان قزوین برگزار شد

نشت هماهنگی راهدار زمستانی استان قزوین در آستانه فرارسیدن فصل سرما نخستین نشست شورای راهداری استان قزوین به منظور هماهنگی و آمادگی برای عملیات راهداری زمستانی سال ۱۴۰۰ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در این نشست با تقدیر از خدمات انجام شده در طرح راهداری زمستانی سال گذشته گفت: به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت در اجرای عملیات راهداری زمستانی برگزاری چنین نشستهایی برای تجمیع برنامه‌ریزی ها و استفاده از امکانات موجود در حوزه راهداری ضروری است.

وی بر لزوم مدیریت عملیات بهنگام در طرح راهداری زمستانی تاکید کرد و افزود: تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه، روان‌سازی ترافیک، جلوگیری از انسداد راه‌ها، رسیدگی سریع به حواد ث جاده‌ای و امدادرسانی به مسافران از جمله اهداف طرح راهداری زمستانی است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

حق‌لطفی بر آمادگی ماشین‌آلات راهداری، حمل و تخلیه ماسه و نمک، آماده‌سازی راهدارخانه‌ها و تجهیزات زمستانی، تنقیه و پاکسازی پل‌ها و احداث حصار برفگیر و چاله پرکنی اضطراری راه‌ها تا پیش از شروع بارش ها تاکید کرد.

در ادامه این نشست معاونان و روسای ادارات تابعه نیز به بیان نظرات خود در خصوص اجرای بهتر طرح راهداری زمستانی پرداختند.