شناسهٔ خبر: 99153 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان اعلام کرد:

احداث شهرک نیشتمان در سنندج با وسعت ۴۰۳ هکتار

بازدید مدیر کل راه کردستان همراه استاندار از شهرک نیشتمان مدیر کل راه وشهرسازی کردستان از تصویب ساخت شهرک نیشتمان سنندج در جلسه ۱۸ مرداد۱۴۰۰ شورای عالی شهرسازی ومعماری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان)،  عرفان مرادی اظهار کرد:  طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج با توجه به تکمیل ظرف جمعیت‌‌‌پذیری طرح جامع شهر سنندج قبل از اتمام افق، کمبود زمین در سطح شهر برای تامین نیاز طرح اقدام ملی مسکن، محدودیت‌های توسعه فیزیکی ناشی از قرارگیری پادگان لشگر ۲۸ کرستان، آرامستان، شهرک‌صنعتی، فرودگاه، صنابع و مراکز آلاینده، قرارگیری ارتفاعات و تپه‌ها و رودخانه قشلاق، شکل‌گیری سکونت‌گاه‌های حاشیه، گسترش روستاهای پیراشهری، سوداگری و دست‌اندازی به اراضی پیرامون ، به وسعت ۴۰۳ هکتار و با جمعیت ۲۸۰۰۰ نفر و ۴ محله مسکونی ساخته می شود.

مرادی خاطرنشان کرد:  افزون بر۸۰ درصد از اراضی پیشنهادی شهرک مذکور در اراضی ملی و بقیه آن مستثنیات است.

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان که در جریان بازدید مرادنیا استاندارکردستان از اراضی محل ساخت شهرک نیشتمان صحبت می کرد افزود:  مقرر شد استفاده از الگوهای معماری بومی و مطابق با اقلیم شهر سنندج در طراحی شهرک مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان نیز که در این بازدید رییس کل دادگستری ، فرمانده نیروی انتظامی استان وتنی چند از مدیران وی را همراهی میکردند عنوان کرد : شهرک نیشتمان در راستای تحقق شعار دولت برای تولید مسکن در سنندج احداث می شود.

مرادنیا ادامه داد:  از مزایای این شهرک می توان بە رونق ساخت و ساز، اشتغال زایی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز اشارە کرد.

مرادنیا افزود:  هدف از بازدید از مکان احداث شهرک نیشتمان، نوید بە مردم و امید آفرینی در آنان در جهت احداث مسکن برای خانوارهای فاقد مسکن است.

استاندار کردستان تصریح کرد: مجموعە دستگاه های اجرایی وخدمات رسان باید بصورت کامل از این اقدام حمایت کنند تا شهرکی مناسب شان مردم ساختە شود.