شناسهٔ خبر: 9918 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معیدفر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

موافقت رئیس‌جمهور با گنجاندن موضوع «ایمنی بچه‌ها در رانندگی» در طرح پرسش مهر امسال

سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی از مطرح شدن موضوع ایمنی بچه‌ها در رانندگی و حمل و نقل در قالب پرسش مهر رئیس جمهور خبر داد.

سعید معیدفر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: از ایده‌هایی که مسئولان وزارت آموزش و پرورش در جریان جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها مطرح کردند، وارد کردن بحث ایمنی بچه‌ها در حمل و نقل به طرح پرسش مهر رئیس‌جمهور بود.

مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار است در طرح پرسش مهر امسال از دانش‌آموزان درباره ایمنی بچه‌ها در رانندگی و حمل و نقل سؤال شود، گفت: پرسش اصلی باید توسط کمیته‌ای در وزارت آموزش و پرورش تدوین شود اما کلیت موضوعی سؤال پرسش از ایمنی بچه‌ها در رانندگی است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به پرسش مهر سال گذشته که درباره کم‌آبی و نظر دانش‌آموزان و فرهنگیان راجع‌به این معضل بود، خاطرنشان کرد: قرار است از این پس پرسش‌های مهر به مسائل مبتلابه کشور اختصاص یابد که امسال موضوع ایمنی بچه‌ها در رانندگی و حمل و نقل مورد سؤال قرار می‌گیرد.

رئیس کارگروه اجتماعی٬ آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «ایمنی بچه‌ها در رانندگی» در دهه جهانی ایمنی راه‌ها افزود: وزیر راه و شهرسازی نهم تیر ماه ۹۴ در نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست کرد تا موضوع ایمنی بچه‌ها در رانندگی در طرح پرسش مهر امسال گنجانده شود که موافقت دکتر روحانی با نامه درخواست آخوندی از سوی محمد نهاوندیان مسئول دفتر رئیس جمهور در تاریخ ۱۶ تیر ماه به علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور و سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری برای اجرا در مهر ماه ارسال شد.

معیدفر تأکید کرد: کلیات این طرح مورد موافقت رئیس جمهور واقع شده که ارسال نامه وی به وزیر آموزش و پرورش و سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری برای اظهار نظر در زمینه جزئیات این پرسش است.

پرسش مهر ابتکار دولت هفتم بود. از آن زمان تا به حال این طرح از سوی روسای جمهور پیگیری می‌شود و همه ساله یک یا چند سؤال از دانش‌آموزان، معلمان، فرهنگیان و نیز دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و استادان آن پرسیده شده که در مدت هشت ماه پاسخ‌ها پالایش شده و سپس در مراسم گرامی داشت روز معلم (۱۲ اردیبهشت هر سال) به نفرات برگزیده در مقاطع مختلف جوایزی اهدا می‌شود.

سال گذشته برای نخستین بار ستاد طراحان سؤال پرسش مهر، سؤالی با موضوع مبتلابه کشور (کم‌آبی) مطرح کردند که در آن از دانش‌آموزان خواسته شد تا راهکارهای خود در زمینه حل کم‌آبی را در قالب پاسخ به پرسش مهر به دولتمردان ارائه دهند. امسال نیز در ادامه سیاست ستاد پرسش مهر در خصوص طرح موضوعات مهم کشور، قرار است از دانش‌آموزان پرسشی در زمینه ایمنی در رانندگی و حمل و نقل پرسیده شود که با کلیات این موضوع موافقت شده و تنها ستاد ذی‌ربط باید متن سؤال را با هماهنگی با دستگاه‌های مربوط نهایی کند که آن نیز به زودی اتفاق خواهد افتاد./

نظر شما