شناسهٔ خبر: 99203 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارندگی در نیمه شمالی کشور/کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر برای پایان هفته/آب‌های جنوب مواج و متلاطم است

باران کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی در نیمه شمالی کشور و کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وهفتم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پنجشنبه در آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و رضوی، بارندگی رخ می‌دهد که گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی همراه است. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به نفوذ جریانات سرد شمالی، در نوار شمالی کشور ضمن کاهش دمای ۵ تا ۸ درجه‌ای دما، شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و شرق کشور تداوم دارد. دریای خزر نیز طی این دو روز مواج و متلاطم است.

رفیعی ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه در کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران، بارش رخ می‌دهد. همچنین در بلندی‌ها و نقاط سردسیر واقع در نوار شمالی طی چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌ها به شکل برف است.

وی توضیح داد: برای جمعه مناطقی از استان‌های واقع در شرق،جنوب‌شرق و مرکز کشور، بارش پراکنده، دارند. شنبه با توجه به ورود سامانه بارشی جدید ابتدا در غرب، شمال‌غرب، سواحل غربی خزر و استان‌های قزوین، البرز، و تهران، بارش پیش‌بینی شده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی،  پیش‌بینی شده است. آب‌های خلیج‌فارس نیز تا پایان هفته، مواج و متلاطم است.

وی افزود: آسمان تهرام امروز تا قسمتی ابری است و در اواسط روز، وزش باد را دارد. حداکثر دمای پایتخت ۲۵ درجه بالای صفر است و حداقل دما در مهرآباد به ۱۵ درجه بالای صفر رسید.

رفیعی اعلام کرد: شهرکرد با ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان، گزارش شد.