شناسهٔ خبر: 99308 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ضابط قضایی به شمار می‌روند

احمد اصغری مهرآبادی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از صدور کارت ضابطین قضایی برای نیروهای یگان حفاظت این سازمان خبر داد و گفت: نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان بازوی اجرایی دستگاه قضایی از اراضی و اموال بیت‌المال حفاظت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه آموزش نیروهای یگان حفاظت به عنوان ضابطین خاص قضایی در تعامل با دادستانی کل کشور و دادستان‌های مراکز استان‌ها انجام گرفته است افزود: پس از صدور گواهینامه آموزشی، برای نیروهای یگان شناسه ضابطیت صادر شد و  نسبت به صدور و چاپ کارت ضابطین به صورت متمرکز اقدام شد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح آموزش های نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اظهار داشت: این آموزش‌ها شامل آشناسازی این نیروها با کلیه جرائمی است که در ارتباط با زمین و اماکن بوده و مورد تایید دادگستری است.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت در تمامی نقاط کشور به حراست از اراضی دولتی و بیت المال مشغولند اضافه کرد: گزارش کلیه کارکنان یگان حفاظت به عنوان ضابط قضایی برابر قانون موثق است.